Samochody ciężarowe
Diesel Serwis – Samochody Ciężarowe
Na polskich drogach coraz to więcej można spotkać niezliczone ilości pojazdów ciężarowych przeróżnych marek. Najbardziej spotykanymi samochodami ciężarowymi to Man, Mercedes, Volvo, Scania, Iveco, rzadziej zobaczymy model firmy Daf, Kamaz, Tatra, czy Mitsubishi. W większości tych pojazdów swoje miejsce znalazła firma Bosch. Od początku swego istnienia produkuje układy zapłonowe, elektryczne układy wtrysku paliwa w dieslu, systemy bezpieczeństwa. A na dodatek technika Bosch zapewnia samochodom ciężarowym i autobusom bezpieczny, czysty i ekonomiczny start w przyszłość. Stąd też wprowadzenie do samochodów użytkowych systemu bezpośredniego wtrysku paliwa Common Rail (CRS). Aby bez trudu pokonywać wzniesienia, pojazdom użytkowym potrzebna jest duża moc. A tę zapewnia właśnie ten system. Układ CRS wtryskuje do cylindrów olej napędowy pod ciśnieniem 1800 barów. Przebieg wtrysku można przy tym dowolnie programować. Sterownik elektroniczny dopasowuje moment wtrysku do aktualnego stanu obciążenia silnika, a to pozwala na wyjątkowo efektywne wykorzystanie energii paliwa. W rezultacie to zwiększa wydajność i dynamikę silnika. System Common Rail nie tylko poprawia pracę silnika, ale też obniża zużycie paliwa i sprzyja korzystnie na środowisko, bo silnik mniej emituje niekorzystnych gazów i zanieczyszczeń stałych jak np. sadza. Jednak aby CRS działał prawidłowo to pojazd powinien być systematycznie obsługiwany, to znaczy, że nie należy przekraczać terminów przeglądów, należy pamiętać o wymianie filtrów paliwa, powietrza i oczyszczaniu odstojników. Wiele pojazdów ciężarowych jest używanych w warunkach trudniejszych niż drogowe. Należą do nich samochody leśne, budowlane, rolnicze, oraz używane w nietypowych miejscach gdzie występuje duże zapylenie. W takich przypadkach koniecznością jest wcześniejsza wymiana filtrów, niż opisuje to instrukcja. Należy dbać o szczelność zbiornika, aby nie przedostały się do niego pyły i woda. Szczególnie z troską należy sprawdzać korek wlewu paliwa, bo on jest przeważnie przyczyną wielu usterek spowodowanych zanieczyszczonym olejem napędowym. Bardzo często usterce ulega uszczelka gumowa nakrętki wlewu i przy zakręconym korku do zbiornika wpadają zanieczyszczenia.
– Silniki Diesla Samochody Ciężarowe: Volvo, Scania, Man, Daf, Autosan, Iveco, Lublin, Renault (Reno), Tatra, Liaz, Star, Avia
– Silniki Benzynowe: Mercedes, Kia, Ford, Renault (Reno)
Wtryskiwacze – Turbosprężarki – Pompy Wtryskowe Naprawa – Regeneracja – Serwis – Sprzedaż
Wtryski Paliwa – Naprawa i Regeneracja Wtryskiwaczy Paliwa:
- wtryskiwaczy Common Rail, HDI, CDI, TDCI, CRDI, CDTI
- wtryskiwaczy dwusprężynowych
- wtryskiwaczy Delphi do Forda, Renault oraz elektronicznych wtryskiwaczy do samochodów ciężarowych
- naprawa wtryskiwaczy: Ford Mondeo, Kia, Mercedes, Ford Transit, Peugeot, Volvo, Renault, Ford, Fiat, VW, Audi, Opel, Peugeot HDI
- naprawa wtryskiwaczy do samochodów cieżarowych: Iveco, Volvo, Renault, Scania, MAN, DAF, Lublin, Autosan
- naprawa i regeneracja wtryskiwaczy innych marek samochodów nie ujetych powyżej – skontaktuj się z nami mailem
Typowe usterki uszkodzonych wtryskiwaczy Common Rail (CRS):
- Utrudniony rozruch silnika ciepłego i zimnego
- Niemożliwy rozruch silnika
- Duże zużycie paliwa
- Silnik nie pracuje na jeden z cylindrów (objaw zmniejszona moc)
- Silnik pracuje nierównomiernie
- Czarny dym z rury wydechowej
Typowe usterki uszkodzonych wtryskiwaczy tradycyjnych w samochodach ciężarowych
- Zwiększone zużycie paliwa
- Silnik pracuje nierównomiernie
- Czarny dym
Typowe usterki pomp wtryskowych w samochodach ciężarowych:
- Zwiększone zużycie paliwa
- Wycieki z pompy wtryskowej – z okolicy króćców z wysokim ciśnieniem
- Nierówna praca silnika
- Ciężki rozruch zimnego silnika (często połączony z brakiem mocy)
- Falowanie na wolnych obrotach – częsta usterka w systemach EDC
Serwis i naprawa samochodów ciężarowych:
- remonty silników samochodów ciężarowych
- diagnostyka silników benzynowych i diesla
- naprawy elektronicznych układów wtrysku paliwa
- układy hamulcowe i zawieszenia
- klimatyzacja – obsługa kompleksowa
- elektronika i elektryka samochodowa
- naprawa rozruszników
- naprawa alternatorów
- naprawa systemów ABS, ESP, ASR
- naprawa turbosprężarek
- wymiana oleju
Naprawa wtryskiwaczy Man, Volvo, Daf, Naprawa wtryskiwaczy Renault:
- Renault Master
- Renault Mascott
- Renault Maxity
- Renault Midlum
- Renault Premium Distribution
- Renault Kerax
- Renault Premium Lander
- Renault Magnum
- Renault Premium Route
- Renault Major
- Renault Vega
Inne naprawy aut ciężarowych:
- Naprawa pomp EDC Volvo FH12, F12
- Naprawa układów pompowtryskiwaczy Volvo FH 12, Scania
- Remonty pomp wtryskowych do Mercedesa Unimog
- Naprawy pomp wtryskowych i układów zasilania do starych i nowych autobusów Autosan, Jelcz, Autosan H7, H10
- Naprawa układów zasilania i wtryskiwaczy do samochodu Mercedes Actros
- Wtryskiwacze do Man – a TGA, TGL, TGX, TGS, L2000, F2000
- Remonty pomp wtryskowych i wtryskiwaczy do Tatra 815
- Remonty pomp wtryskowych do Iveco Daily, Cargo, Eurocargo, Eurotech, Eurotraker, Trakker, Acco, Campagnola, Losot-terrier, LMV, Massif, Stralis
- Naprawa systemów EDC i PLD Daf XF, Daf 95XF, XF95, CF, LF
- Wtryskiwacze regeneracja do autobusów Scania CN113ALB; CN113CLB; CN113CLL; N113CLL; CN94UA; CN94UB; CL94UB; CL94UA; CN270UA; CN270UB; CL270UB; CL270UA; L270UB; L94UB; BR112
- Naprawa pomp wtryskowych do silników Volvo Penta
- Naprawa ukladów zasilania do autobusów: Volvo AB, Volvo 7000, Volvo 7000A, Volvo 7700, Volvo 7700A, Volvo 9700, Volvo B10BLE, Volvo B10BLE 6×2, Volvo B10L, Volvo B10LA, Volvo B10M, Volvo B12BLE
Zapraszamy zmotoryzowanych szczególnie z województwa podkarpackiego i miast: Jasło, Sanok, Brzozów, Sokołów Młp., Glogów, Dynów, Przeworsk, Przemyśl, Tarnów, Łańcut, Jarosław, Mielec, Boguchwała, Nowy Sącz, Ustrzyki, Krosno, Tyczyn, Rudnik, Stalowa Wola, Nisko, Lublin