Jakie masz wtryskiwacze w Dieslu?
Jakie wtryskiwacze Siemens, Bosch, czy Delphi w twoim Dieslu: Citroen, Peugeot, Ford, Fiat, Toyota, Volvo i inne
Czy kupując nowy, kolejny samochód zastanawiamy się jaki tam jest układ wtrysku paliwa, czy sugerujemy się kolorem nadwozia? Większość z nas sugeruje się wyglądem, kolorem, mocą silnika itp. Warto jednak zwrócić uwagę na wybór układu wtryskowego.
BOSCH – SIEMENS – DELPHI
Sprawdź jakie wtryskiwacze montowane są w autach Fiat, Ford, Peugeot, Citroen, Volvo, Toyota i innych
W tej chwili prawie wszystkie samochody osobowe i mniejsze dostawcze z silnikiem samoczynnym posiadają układ Common Rail. W samochodach ciężarowych i maszynach rolniczych, oraz budowalnych zdarzają się jeszcze pompy wtryskowe i systemy pompowtryskiwaczy lub PLD. Skupimy się jednak na układzie CR. Producenci silników chcą być niezależni od podwykonawców, więc często z stosując osprzęt zewnętrzny, w tym układ paliwowy korzystają z dwóch dostawców.
Takie przykłady często widzimy w samochodach marki Ford, Citroen, Peugeot, oraz Renault. W tych samochodach znajdziemy wtryskiwacze firmy Bosch, Siemens, Delphi. Czy jest to ważne dla kupującego samochód, to się może dopiero okazać kiedy ten system ulegnie awarii. W obecnej chwili najlepszy serwis i dostępność części oferuje nam firma Bosch. Części dostaniemy do większości indukcyjnych wtryskiwaczy, a naprawy możemy dokonać na oprzyrządowaniu Boscha, typu EPS 708, EPS 815 i EPS 200. Są oczywiście jednostki, z którymi mogą być kłopoty. Dla przykładu wtryskiwacze CR do popularnej i niedrogiej Toyoty Yaris z silnikiem 1.4 d4d są dostępne tylko w sieci serwisowej Toyoty, a sprzedaż jest zablokowana (przynajmniej do końca 2012r.). Dotyczy to wtryskiwaczy o numerach Bosch: 0 445 110 215, oraz 0 445 110 227, a już wtryskiwacz 0 445 110 262 jest dostępny bez problemu.
W przypadku Peugeota i Citroena 2,0 HDI występują dwa rodzaje systemów wtryskowych; Bosch i Siemens. Z wtryskiwaczami Bosch nie ma problemu i naprawa jest sensowna i opłacalna. Jest co prawda gama różnych wtryskiwaczy, różniącej się nieco w szczegółach: 0445110076, 0445110042, 0445110036, 0445110057 ale części są dostępne do wszystkich. Niestety część pojazdów ma zastosowany układ Siemens, a w tym przypadku uszkodzony wtryskiwacz podlega wy mianie w całości. Jednak aby być pewnym, że wtryskiwacz jest uszkodzony, to warto dokonać testu przy pomocy np. urządzeń firmy Bosch.
Przykłady wtryskiwacze Siemens:
- PSA 9636819380 Injector 5WS40000-Z
- PSA 9652173680 Injector 5WS40000-Z
- PSA 9652173780 Injector 5WS40000-Z
- Injector A2C59511601 Injector DW10B CLASS 6
- Injector A2C59511603 Injector DW10B MFMA
- Injector A2C59511602 Injector DW10U MFMA
- Injector 5WS40156-4Z Injector DW10B CLASS 4
- Injector 5WS40156-Z Injector DW10B CLASS 5
- PSA 1980J4 Injector Class 4 5WS40156-4Z
- PSA 1980J5 Injector Class 5 5WS40156-Z
- PSA 1980J9 Injector Class 7 A2C59513552
- PSA 9657144580 Injector Class 4 5WS40156-4Z
- PSA 9657144580 Injector Class 5 5WS40156-Z
- PSA 9657144680 Injector Class 5 5WS40156-Z
- PSA 9657144780 Injector Class 5 5WS40156-Z
Układ Siemens znajdziemy także w innych silnikach. Silnik 1.4l (50kW, Euro 3 / Euro 4) wykorzystany w samochodach Citroen C1, Citroen C2, Citroen C3, Ford Fiesta, Ford Fusion, Peugeot 107, Peugeot 307, Peugeot 1007, Mazda 2, Toyota Aygo. W tych pojazdach w zależności od marki montuje się wtryskiwacze:
- Ford 2S6Q9F593AA Injector DV E3 n/a see 9649574480
- Ford 2S6Q9F593AB Injector Euro3 5WS40148-Z
- Ford 2S6Q9F593AC Injector Euro3 5WS40148-Z
- Ford 2S6Q9F593BC Injector Euro4 5WS40149-Z replaced by A2C59511612
- Ford 2S6Q9F593BD Injector A2C59511612
- Mazda Y404 13250A Injector A2C59511612
- PSA 198090 Injector n/a replaced by 5WS40148-Z
- PSA 1980E6 Injector n/a replaced by 5WS40149-Z or 5WS40516/A2C59511612
- PSA 1980E7 Injector Euro3 5WS40148-Z
- PSA 1980J1 Injector Euro4 5WS40149-Z
Silnik 1.5l (66kW, 85 kW) i 1.5l (66kW, 85 kW) wykorzystany w: Nissan Qashqai, Nissan Tiida, Renault Clio, Renault Megane, Renault Modus, Renault Scenic:
- Injector A2C59511606 Injector K9K
- Renault 8200380253 Injector A2C59511606
- Renault 8200842205 Injector K9K A2C59511606
- Renault 8200704212 CR Rail Modul K9K Eu5 A2C59513750 5WS40440 (85 kW)
- Renault 8200903034 CR Injector K9K Eu5 A2C59513484 5WS40536 (85 kW)
Silnik 1.8l (85 kW, 92 kW) wykorzystany w Ford C-Max, Ford Connect, Ford Galaxy, Ford Mondeo Ford S-Max, Ford Transit V227:
- Injector A2C59511611 Injector LYNX_V227
- Injector A2C59511610 Injector LYNX
- Ford 1432322 Injector V227 A2C59511611
- Ford 4M5Q9F593AD Injector A2C59511610 5WS40086
- Ford 7T1Q9F593AB Injector V227 A2C59511611 5WS40250
Silnik 2.7 l (4-valve engine, Euro 3 / Euro 4) wykorzystany w Citroen C6, Jaguar S-Type, Jaguar XJ, Peugeot 407, Peugeot 607, Landrover Discovery, Range Rover Sport, Range Rover Sport:
- Injector A2C59511315 Injector LION V6 JAGUAR EURO 3
- Ford 1489400 Injector (only Land Rover) A2C59511364 5WS40249
- Ford 4H2Q9K546AF Injector (only Land Rover) A2C59511364 5WS40249
- Ford 4S7Q9K546AF Injector Lion V6 Euro 3 (Jaguar only) A2C59511315 5WS40057
- Ford 4S7Q9K546AG Injector Lion V6 Euro 3 (Jaguar only) A2C59511315 5WS40057
- Ford 4S7Q9L535AC Injector Clamp A2C59511320 5WS40246
- Ford 5U3Q9K546AA Injector Lion V6 Euro 4 A2C59511316 5WS40103
- Jaguar C2S40004 Injector Euro4 A2C59511316 5WS40103
- PSA 1980H1 Injector Euro4 A2C59511316 5WS40103 2.7l V6 Diesel
- Land Rover Freelander Range Rover Sport (Bosch System from 2011 onwards)
- Injector A2C59511316 Injector LION V6/DT17 EURO 4
- Injector A2C59511364 Injector LION V6 LAND ROVER
Powiązane artykuły:
- Wtryskiwacze Common Rail – Budowa, serwis, naprawa, regeneracja
Inne wtryskiwacze:
0414701005
0414701008
0414701007
2040409
20581597
0414401105 Deutz
0414491109 DEUTZ
0414401102 DEUTZ
0414401101 DEUTZ
0445120030
0445120030
0455120060
0445120217
0445120007
1668325
1725282
1742535
0445124015
0445124036