Wtryskiwacze do pociągów i szynobusów
Na szynach pojawiło się wiele nowych szynobusów i lokomotyw spalinowych. W większości starszych modeli znajdują się silniki WOLA. W obecnie produkowanych oprócz WOLI montowane są silniki Iveco, Raba, Man, MTU i inne.
Pompy wtryskowe, znajdujące się w tych silnikach przeważnie są rzędowe producentów Wuzetem, WSK Mielec, Bosch, Motorpal. Firma Bosch stosuje pompy wielkości P, H, w regulatorami RQ, RQV, RQVK czasem RSV. Nowsze modele sterowane są elektronicznym systemem EDC. Coraz wyższe wymogi ekologiczne wymuszają na producentach montowanie najnowszych układów zasilania, w tym common rail.
Naprawa Wtryskiwaczy oraz Pomp Wtryskowych
Lokomotywy i Szynobusy: Pesa, Raba, Kolzam, Iveco, Man, Cobus
Procedura naprawy wtryskiwaczy, pomp wtryskowych
Regeneracja pomp wtryskowych Bosch PLD – Liebherr, Deutz
Nasza firma od lat zajmuje się naprawą układów zasilania w silnikach trakcyjnych, stacjonarnych, do lokomotyw i szynobusów. Po przyjęciu pompy, wtryskiwacza, turbosprężarki lub układu CR urządzenie trafia do mechanika. Następuje wstępna weryfikacja i określenie kosztów naprawy. Po weryfikacji pracownik kontaktowy ustala z klientem koszt i termin odbioru urządzenia. Po decyzji, rozpoczynamy naprawę, używając specjalistycznych narzędzi, wykwalifikowanych pracowników i serwisowej procedury. Zamontowane części są oryginalne (chyba że nastąpią inne ustalenia z właścicielem). Podczas naprawy poszczególne części są poddawane oczyszczeniu przy użyciu różnych technik, mi.: piaskowanie, mycie ultradźwiękowe. Zmontowana pompa wtryskowa, wtryskiwacz, pompa CR zostaje zamontowana na specjalistycznym stole probierczym i przy użyciu odpowiednich wtryskiwaczy probierczych, kart prób, urządzenie jest testowane lub regulowane.
Naprawa Wtryskiwaczy w Szynobusach i Lokomotywach Raba, Kolzam, Mtu, Pesa- Silniki
- PESA 214M, PESA 214Ma, PESA 214Mb z silnikiem: MAN 2842, Iveco SVQE283, MTU 6H1800R80 350 KW
- PESA 218M z silnikami: Iveco V8 SVQE283, MTU 6H1800R81, MTU 6H1800R80, 6H1800R81, MAN D2876LUE623, MTU PowerPack 6H 1800 R48P 390kW,
- PESA 219M Atribo SA136, ATR220
- PESA 610M – szynobus
- PESA 611M
- PESA 620M z silnikami: MTU 6R183TD13H, MAN D2876LUE623
- PESA 630M
- PESA Link
- Pojazdy z silnikami mercedesa: MERCEDES 6W 1800 R80
- PESA Gama – lokomotywa – powiązanie napędu elektrycznego ze spalinowym, coś w rodzaju hybrydy
- Drezyna WM-15, WM-15 A, WM-15P (produkowane ZNTK Stargard Szczeciński) z silnikiem SW680/123 147 kW
- WM-10 z silnikiem 6CT107
- Kolzam MS-W-01
- Kolzam SN81, SN81-001, SN81-002, SN81-003 z silnikami SW-400, 6CT107 (170KM)
- KOLZAM SA104 silnik MTU 6R183AA12H
- Kolzam RegioVan z silnikiem Rába D10UTSLL, Raba 10
- Kolzam SA107 i SA 109
- Raba H14 – pojazd wojskowy węgierskiej firmy produkującej silniki mi. do lokomotyw
- Ferrit DLZ110 Lokomotywa – silnik spalinowy ZETOR-1404 z turbosprężarką 81 KW 2300 obr. min poj. 4156 cm3 4 X cilindrowy 603-10-00000-9-1 – pompa wtryskowa Motorpal 4M3733
- Lokomotywa DLZ110F-P, DLZ110F-II-P (DLZ110FIIP)
Pompy znajdujące się w silnikach trakcyjnych:
- PC1C16L142g Motorpal
- PW6B-12 /5.954.081.1
- PW6B100L73.12N RW300/735B10H
- PW6B-13/5.954.082.0
- PW6B100L73.13 RW300/760B11H
- PW6B-17/5.954.084.2
- PW6B110L73.01Z RW300/785B7Z
- PW6B-24/5.954.084.0
- PW6B110L73.01Z RW300/785B1ZB
- PW12B-33 /5.954.401.0
- PW12B110L63.01Z RW300/810B1ZB
- PW12B110L63.01Z RW300/910B7Z
- PW6B100L61.4N
- PW6B-00-4N
- PW12B100L61.4B/1 RW250/750B.7N
- PW12B-29
- PW12B100L61.17 RW300/625B1ZB
Regeneracja pomp wtryskowych do silników wielkogabarytowych, maszyn i urządzeniach stacjonarnych, dźwigowych, lokomotyw, statków, kutrów (Regeneration of injection pumps for large-size engines, stationary machines, cranes, locomotives, ships and cutters)
Wtryskiwacze i rozpylacze stosowane w silnikach trakcyjnych
- D1LMK150/W29 /DLL150S184
- D1LMK150/W28/DLL150S188
- Motorpal VN175T3131175
- Motorpal VN175
- 5.956.010.0
- 5.990.590.1
- DSL140S530-1422
- DSL72/63S440-4119
Pompy wtryskowe firmy WSK Mielec (WAW) – część z nich jest stosowana w silnikach trakcyjnych
- P22-29-A POMPA WTRYSKOWA
- P22-30/1/AD-A
- P22-30/2/AC-A
- P24-22/1
- P24-22/4
- P24-27
- P24-48
- P24-48/1
- P24-49-A
- P26-12A/1
- P26-22
- P.26-23/1
- P26-42/1
- P26-48/1
- P26-68
- P26T8-3A.W2BIOVR
- P56-01
- P56-01AP56-03A POMPA WTRYSKOWA
- P56-100A
- P56-102
- P56-106/3
- P56-18A
- P56-24A
- P56-28/1
- P56-35A/1
- P56-37A
- P56-50/22
- P56-64A
- P56-73/1
- P56-73/11
- P56-75A
- P74-08/11
- P74-13
- P76-103/CJ
- P76-105/1
- P76-15/M
- P76-15U/M
- P76-28/P
- P76-44
- P76-45
- P76-46
- P76-50/21
- P76-50/22
- P76-58
- P76-58/3
- P76-69
- P76-88/1
- PF6-25/1/CJ
- PF6-44/1/CJ
- PWM3-01/1-A
- PWM3-12li
Pojazdy obsługujące lotniska – regeneracja pomp wtryskowych, wtryskiwaczy CR, turbosprężarek:
- Cobus 2400
- Cobus 2700S
- Cobus, silnik Mercedes Benz OM926LA, CID439, 8DDXL7.20RJA, 24 kW (322KM) – pompa-wtryskiwacz system Bosch PLD
- Cobus 3000
- Neoplan N9122L (sinik MAN 0836D LOH Euro 5/6 o mocy 220 KM (156 kW) i D0836 LOH52 Euro 4, moc maks. 177 kW (240 KM),
- МАЗ-103.002 – MAZ 103.002
- Neoplan Airliner P08
- TAM VIVAIR 104 WL (silnik MAN D0836 LOH 41, 176kW)
- Van Hool AP2375
- Aero ABus- 6300
- Youngman JNP6140 ( siniki DEUTZ BF6M1013-19EIII o mocy 240 KM / DEUTZ BF4M1013-9E3
- King Long XMQ6139B
- MAZ-171 (silnik DEUTZ BF4M1013-FC
- Solaris Urbino 10 (silnik Iveco NEF)
- HITZINGER – agregaty prądotwórcze
- LUZES – agregat prądotwórczy
- Star 266M / agregat LUZES
- Felix 8×8 / Frescia – silnik Volvo (wóz strażacki)
- Pathfinder 6×6 (silnik diesel General Motors GM 7163-7000)
- Rosenbauer Panther 4×4 (silnik Volvo D16)
- Reynolds Boughton Barracuda GCBAPr 10/50/250 (silnik Detroit Diesel V8-92TA)
- Boughton Barracuda Junior 4×4 GCBAPr 5,5/50/150 (silnik Detroit Diesel V8-92TA)
- Iveco-Magirus
- Continental Eagle Six (silnik Detroit Diesel DDEC III 08V92TA, V8)
- Chinetti Tiger 6×6 (silnik Detroit Diesel S60)
- Man 6×6
- DOUGLAS – ciągnik lotniskowy
- Schopf – ciągnik lotniskowy
- TUG M1-481 – ciągnik lotniskowy
- FLTT-350 S44 – (Ford F350)
- FRESIA F-40T 4×4
- MAK
- TLD Europe
- Schopf-Rofan
- MULAG
- Tracma (France)
- TLD – TPX-200-S ciągnik lotniskowy
- TLD – TMX-150 (silnik Deutz)
- Lockheed C-130 Hercules
- Comet – diesel
- Pegaz – polski ciągnik lotniskowy
Zobacz również: Pojazdy Zabytkowe