Więcej informacji i zapytania pod numerem tel:
+48 502 430 150 lub + 48 533324350
Email: serwis@hoffman.auto.pl
Gwarancja na usługi 2 lata
Korzyści płynące z zastosowania doładowania turbosprężarkowego są następujące:
– Silnik z turbosprężarką w porównaniu z silnikiem o identycznej mocy, bez turbodoładowania, zużywa mniej paliwa, a wykorzystana energia wylotu spalin przyczynia się do podniesienia sprawności takiego silnika. Z kolei z powodu mniejszej pojemności skokowej, starty ciepła i tarcia są mniejsze.
– W silniku z doładowaniem turbosprężarkowym wartość momentu obrotowego może być powiększana, dzięki wysokiemu wzrostowi momentu obrotowego przy niskich prędkościach silnika. Pełna moc silnika utrzymywana jest nawet przy niższych obrotach silnika. Dlatego, wspinając się pojazdem na wzgórze nie trzeba redukować biegu i wolniej traci się prędkość.
– Stosunek mocy do wagi tzn. kilowat (produkowana moc) / kilogram (waga silnika) silnika z doładowaniem turbosprężarkowym jest o wiele lepszy niż w silniku, w którym spliny usuwane są w sposób naturalny.
– Jednostka z turbodoładowaniem ma mniejsze gabaryty w porównaniu z silnikiem bez turbodoładowania o tej samej mocy.
– Wydajność silnika z doładowaniem turbosprężarkowym na dużych wysokościach jest znacznie lepsza. Z powodu niższego ciśnienia powietrza, strata mocy w silniku bez turbodoładowania jest znaczna, przeciwnie dzieje się z wydajnością turbiny, która rośnie w wyniku różnicy ciśnienia między niższym ciśnienie otoczenia a wyższym ciśnieniem w turbinie. Przez to, w znacznej mierze zrównoważona jest niższa gęstość powietrza na wlocie do kompresora. Stąd, silnik ma niewielkie straty mocy.
– Ponieważ wielkość silnika jest mniejsza a zatem i hałas przez niego wytwarzany jest mniejszy, turbosprężarka staje się dodatkowym tłumikiem przez który przepływają spaliny.
– Silniki z turbodoładowaniem mogą pracować z dużym nadmiarem powietrza, co jest dzisiaj jednym z podstawowych wymagań stawianych silnikom, umożliwiającym im niską emisję spalin oraz niskie zużycie paliwa.
Budowa i zasada działania turbosprężarki
Zasada działania turbosprężarki jest prosta. Turbo składa się z dwóch wirników umieszczonych na wspólnym wale. Jeden z nich znajduje się w układzie wydechowym i jest napędzany energią spalin wydobywających się z silnika. Drugi z wirników znajduje się w przewodzie dolotowym. Dzięki specjalnie wyprofilowanym łopatkom, pod wpływem ruchu obrotowego wału wtłacza on do silnika powietrze pod ciśnieniem wyższym od atmosferycznego. Dzięki temu silnik pracuje wydajniej. Dzieje się tak dlatego, że uzyskiwana moc zależy od wielkości dawki paliwa spalonej w określonym czasie. Aby jednak spalanie było efektywne, należy dostarczyć odpowiednią ilość tlenu. Do spalenia kilograma paliwa potrzeba ok. 14 kilogramów powietrza. Większa ilość powietrza wtłoczona do silnika pozwala spalić przy takich samych obrotach i takiej samej pojemności silnika odpowiednio więcej paliwa. Mieszanka spala się dokładniej, więc spaliny są mniej toksyczne.
Dlaczego turbosprężarka dopiero teraz jest tak popularna (obecnie stosuje się ją prawie we wszystkich nowych silnikach diesla, oraz w wielu pojazdach benzynowych) Ten prosty wynalazek. w praktyce niesie ze sobą sporo problemów. Turbosprężarka pracuje w niezwykle ciężkich warunkach. Jej wirnik znajduje się w strumieniu spalin osiągającym ponad 1000°C. W dodatku wał turbiny obraca się z prędkościami dochodzącymi do 290 tysięcy obr./min. Stworzenie urządzenia, które to wytrzyma, było prawdziwym wyzwaniem dla konstruktorów. W dodatku cały silnik musi być dostosowany do osiąganej wyższej mocy poprzez wzmocniony układ korbowy, wydajniejsze chłodzenie i lepsze smarowanie.
Innym problemem była nierównomierna charakterystyka pracy silników z turbodoładowaniem. Pierwsze takie silniki posiadały tzw. turbodziurę. Zjawisko to polegało na tym, że między dodaniem gazu, a reakcją silnika mijała dłuższa chwila. Turbina potrzebowała czasu, zanim mogła dostarczyć do silnika powietrze pod odpowiednim ciśnieniem. Kiedy to jednak następowało, samochód z dużym impetem przyspieszał. Obecnie dzięki rozwojowi techniki zjawisko to zostało niemal całkowicie wyeliminowane. Turbosprężarki są wyposażone w zawory upustowe regulujące ciśnienie doładowania lub w systemy o zmiennej geometrii turbiny. Regulacja ciśnienia jest nadzorowana przez elektronikę silnika (w dieslach system EDC), która odpowiednio dopiera mapę pracy turbiny.
Jeżeli masz kłopoty z brakiem mocy – ZADZWOŃ I UMÓW SIĘ NA DIAGNOSTYKĘ. Serwis Hoffman oferuje usługi na wysoki poziomie, posiada wykwalifikowaną kadrę pracowników oraz zaawansowany technologicznie warsztat. Naprawa turbosprężarek w Serwisie Hoffman to gwarancja i zadowolenie Klienta.
- Turbosprężarka nieprawidlowo pracuje
- system wchodzi w tryb awaryjny (komputera – obcina moc silnik)
- spadła moc silnika (większe zużycie paliwa)
- nadmierny luz łożysk ślizgowych stwierdzony np. przez mechanika (grozi awarią podczas podróży)
- ciemne, lub jasne spaliny z wydechu (grozi uszkodzeniem katalizatora)
- nadmierne zużycie oleju (grozi zatarciem silnika i turbosprężarki)
Turbosprężarka w samochodach benzynowych znajduje się m.in. w:
- Subrau Impreza, Mitsubishi Lancer, Mitsubishi 3000 GT, Mitsubishi Lancer Evo IX RS, Mitsubishi Lancer EVO 6, EVO 5, EVO 7, EVO 8,EVO 9, Mitsubishi Lancer EVO X, Alfa-Romeo MiTo 1.4 TB 16V, Alfa-Romeo Spider 2,0 V6 Turbo, Audi A3 1.8 T, Audi A3 1.8 TFSI, Audi A4 2.0 TFSI, Audi TT 1.8T, Fiat 500 TwinAir, Fiat Grande Punto 1.4 T-Jet 16V, Fiat Punto I 1.4 GT Turbo, Fiat UNO 1.4 Turbo I.E. Racing, Ford Ranger 2.5, Ford Sierra RS500, Nissan 200SX Turbo 16V, Nissan 300ZX TT, Nissan X-Trail 2.0 GT, Lancia Delta I 1.6 HF Turbo, Lancia Kappa 2.0 LS 16V Turbo, Lancia Musa 1.3 16v Multijet, Lancia Thema 2000 i.e.Turbo, Opel Astra H 1.6 Turbo, Opel Vectra C 2.8 V6 Turbo OPC, Peugeot 3008 1.6 THP 155, Peugeot 308 1.6 THP 175, Peugeot 505 2,2 GTI (551A/D), Porsche 911 GT2, Porsche 911 Turbo, Porsche 924 Turbo, Porsche 935, Porsche 959 Gruppe B,Porsche 944, Lotus ESPRIT 16V, Saab 900 16V, Saab 900 8V, Saab 9-3 I 2.0 T, Seat Alhambra 1.8 T, Land-Rover Range Rover 2.7 Sport, Skoda Octavia II 1.8 TSI, Subaru Legacy Turbo Super, Toyota Celica GT Four , Toyota Supra 3.0 Turbo, Volkswagen Beetle 1,8T , Volkswagen Eos 2.0 TFSI, Volkswagen Jetta V 2.0 TFSI, Volkswagen Scirocco 1.4 TSI, Volkswagen Tiguan 1.4 TSI, Volkswagen Touran 1.2 TSI, Volvo 440 1,7 Turbo, Volvo 460 1,7 Turbo, Volvo S60 I 2.4 T, Volvo S70 2.3 T, Volvo S80 I 2.9 T6, Volvo V40 2.0 T4, Volvo XC70 2.3 T5, Volvo XC90 2.5 T
Turbosprężarka w samochodach diesla znajduje się w:
- Audi Diesel
- Audi 100 2.5 TDI Silnik: AAT / ABP Audi 80 1.9 TDI (B4) Silnik: 1Z AAZ Audi A2 1.2 TDI Silnik: ANY / AYZ 3 Zyl. Audi A2 1.4 TDI Silnik: AMF Audi A3 1.9 TDI Silnik: AUY/AJM Audi A3 1.6 TDI Silnik: CAYC Audi A3 2.0 TDI Silnik: BKD,AZV Audi A3 2.0 TDI Silnik: BMP,BMM Audi A3 2.0 TDI Silnik: BMN BMR BUY BUZ Audi A4 1.9 TDI (B5) Silnik: AFN Audi A4 2.5 TDI (B6) Silnik: AYM Audi A4 2.5 TDI (B6) Silnik: BFC,BCZ,BDG Audi A4 2.5 TDI (B6) Silnik: AKE,BDH,BAU Audi A4 2.7 TDI (B7), Silnik: BSG,BPP Audi A4 2.7 TDI (B8), Silnik: CAMA,CGKA Audi A4 3.0 TDI (B7), Silnik: ASB,BKN,BKS,BMK,BNG Audi A4 3.0 TDI (B8), Silnik: CAPA,CCWA,CCWB Audi A5 TDI 2.0, Silnik: CAGA,CAGB,CAGC Audi A5 3.0 TDI, Silnik: CAPA,CCWA,CCWB Audi A6 1.9 TDI (C5), Silnik: AVF,AWX Audi A6 2.0 TDI (C6), Silnik: CAGA,CAGB,CAGC Audi A6 2.5 TDI (C5), Silnik: AFB,AKN Audi A6 2.5 TDI (C5), Silnik: BFC,BCZ,BDG Audi A6 2.5 TDI (C5), Silnik: AKE,BDH,BAU Audi A6 2.7 TDI (C6), Silnik: BPP,BSG Audi A6 2.7 TDI (C6), Silnik: BSG,BPP Audi A6 3.0 TDI (B8), Silnik: CAPA,CCWA,CCWB Audi A8 3.0 TDI, Silnik: ASB,BKN,BKS,BMK,BNG Audi A8 3.3 TDI (D2), Silnik: AKF,UI Audi A8 4.0 TDI, Silnik: W18 Audi A8 4.2 TDI (D3), Silnik: BMC,BVN Audi All Road 2.7 TDI Biturbo Links Silnik: 2,7l-V6 5V Audi Q5 3.0 TDI Silnik: CAPA,CCWA,CCWB Audi Q7 3.0 TDI Silnik: ASB,BKN,BKS,BMK,BNG Audi Q7 4.2 TDI Silnik: BTR
- BMW Diesel
- BMW 116 d (E81/E87) Silnik: N47D20A BMW 318 d (E46) Silnik: M47D20 BMW 320 d ( E46) Silnik: M47D,E46,E39 BMW 330 d (E46) Silnik: M57,D30 6 Zyl. BMW 335 d (E90/E91/E92) Silnik: M57D30TÜ2 BMW 520 d ( E39) Silnik: M47D BMW 530 d (E60 / E61) Silnik: M57N 6 Zyl. BMW 535 d (E60/E61) Silnik: M57D30TOP BMW 730 d (E38) Silnik: M57,D30 6 Zyl. BMW 740 d (E38) Silnik: M67D E38 1-4 NS BMW X5 3.0 d (E53) Silnik: M57 D30 E53 6 Zyl.
- Citroen Diesel
- Citroen Berlingo 1.6 HDi Silnik: DV6B,DV6ATED4 Citroen Berlingo 2.0 HDI Silnik: DW10TD Citroen C 1 1.4 HDi Silnik: DV4TD Citroen C 2 1.4 HDi Silnik: DV4TD Citroen C 3 1.4 HDi Silnik: DV4TD Citroen C 4 1.6 HDi Silnik: DV6ATED4 Citroen C 4 2.0 HDi Silnik: DW10BTED4 Citroen C 4 2.0 HDi FAP Silnik: DW10CTEDD4 Citroen C 5 2.0 HDI Silnik: DW10TD Citroen C 6 2.2 HDi FAP Silnik: DW12B Citroen C 8 2.0 HDi Silnik: DW10BTED4 FAP Citroen Evasion 1.9 TD Silnik: XUD9TF Citroen Evasion 2.0 HDi Silnik: DW 10ATED4S Citroen Jumper 1.9 TD Silnik: XUD9TE,D8C,DHX Citroen Jumper 2.0 HDi Silnik: DW10TD Citroen Jumper 2.2 HDI Silnik: 4HV PSA Citroen Jumper 2.8 HDI Silnik: 8140.43 N Citroen Picasso 1.6 HDi FAP Silnik: DV6TED4 Citroen Picasso 2.0 HDI Silnik: DW 10ATD 2S
- Dacia Diesel
- Dacia Logan 1.5 dCi Silnik: K9K-700 Dacia Logan 1.5 dCi Silnik: K9K
- Fiat Diesel
- Fiat 500 1.3 D Multijet Silnik: DPF Fiat 500 Abarth 1.4 T-Jet Silnik: 1.4 T-Jet 16V Fiat Brava 1.9 JTD 105 Silnik: 182B4.000 Fiat Bravo IDI Silnik: M724MT19T Fiat Croma II 1.9 JTD Silnik: Z19DT Fiat Croma II 2.4 JTD Silnik: 5CYL 20V Euro IV Fiat Doblo 1.3 JTD Silnik: 16v Multijet Fiat Doblo 1.9 JTD Silnik: Multijet 8V Fiat Ducato I 1.9 TD Silnik: 280A1.000 Fiat Ducato II 2.0 JTD Silnik: DW10UTD RHV Fiat Ducato II 2.8 i.d. TD Silnik: 8140.43 Fiat Ducato III 2.2 100 Multijet Silnik: 4HV PSA Fiat Grande Punto 1.3 JTD Silnik: DPF Fiat Grande Punto 1.6 JTD Silnik: Multijet Fiat Idea 1.3 JTD Silnik: 16v Multijet Fiat Idea 1.6 JTD Silnik: Multijet Fiat Idea 1.9 JTD Silnik: Multijet 8V Fiat Marea 1.9 JTD Silnik: 182B4.000 Fiat Marea 2.4 TD Silnik: 185A6.000 Fiat Multipla 1.9 JTD Silnik: 182B4.000 Fiat Qubo 1.3 JTD Silnik: 16v Multijet Fiat Scudo 1.9 TD Silnik: DHX (XUD9TF/L) / D8B Fiat Scudo 2.0 JTD Silnik: DW 10ATED 2S Fiat Sedici 1.9 JTDM Silnik: M737AT19Z Fiat Stilo 1.9 JTD Silnik: M724.19 16Ventil Fiat Ulysse I 2.0 JTD Silnik: DW 10ATED 2S
- Ford Diesel
- Ford Escort 1,8 TD Silnik: RVA Ford C-MAX 1.6 TDCi Silnik: HHJA,HHUB Ford C-MAX 2.0 TDCi Silnik: DW10BTED Ford Fiesta VI 1.4 TDCi Silnik: DV4TD Ford Fiesta VI 1.6 TDCi Silnik: HHJA,HHUB Ford Focus I 1.8 TDCi Silnik: TDCi Ford Focus II 1.6 TDCi Silnik: DV6TED4 Ford Fusion 1.4 TDCi Silnik: DV4TD Ford Fusion 1.6 TDCi Silnik: DV6ATED4 Ford Galaxy 1.9 TDI Silnik: BTB Ford Galaxy II 2.0 TDCi Silnik: DW10BTED Ford Kuga 2.0 TDCi Silnik: DW10BTED Ford Maverick 2,7 TD (UDS, UNS) Silnik: TD27,TD27E mit LLK Ford Mondeo III 1.6 TDCi Silnik: DV6TED4 Ford Mondeo III 1.8 TDCi Silnik: DuraTorq Lynx Ford Mondeo III 2.0 TDCi Silnik: DW10BTED Ford Mondeo III 2.2 TDCi Ford S-Max 2.0 SCTi Silnik: EcoBoost Ford S-Max 2.2 TDCi Silnik: DW12B EU4 Ford Transit IV 2.5 TD Silnik: 4HC / 4GD Ford Transit V 1.8 TDCI Silnik: BHDB Ford Transit V 2.0 Di 100 Silnik: DuraTorq Ford Transit V 2.0 TDCi Silnik: DuraTorq Ford Transit V 2.4 TDCi Silnik: H9FA Ford Transit VI 3.0 Turbo Silnik: SI6T Ford Transit VI 3.2 TDCi Silnik: 5CYL DuraTorq
- Honda Diesel
- Honda Accord 2.2 i-CTDi Silnik: N22A Honda Civic 1.7 CTDi Silnik: P702DH Honda Civic 2.0 i TDI Silnik: 20T2N Honda Civic 2.2 i-CTDi Silnik: N22A
- Hyundai Diesel
- Hyundai Accent 1.5 CRDI Silnik: D3EA Hyundai Elantra 2.0 CRDi Silnik: D4EA Hyundai Gallopper 2.5 TDI Silnik: D4BH (Elektronic) Hyundai Getz 1.5 CRDI Silnik: D3EA Hyundai H-1 Silnik: D4BH (4D56 TCI) ELECTRONIC Hyundai Matrix 1.5 CRDI Silnik: D3EA Hyundai Santa Fe 2.0 CRDi Silnik: ED,EF Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi Silnik: D4EB Hyundai Terracan 2.9 CRDi Silnik: J3 CR Hyundai Trajet 2.0 CRDi Silnik: D4EA Hyundai Tucson 2.0 CRDi Silnik: D4EA
- Isuzu Diesel
- Isuzu D-MAX 2.5 TD Silnik: 4JA1-L Isuzu D-MAX 3.0 CRD Silnik: 4JJ1-TC Isuzu Gemini 1,5 TD (JT) Silnik: 4EC1T Isuzu Trooper Silnik: 4JX1TC Isuzu Trooper 2,8 TD (UBS55) Silnik: 4JB1T Isuzu Trooper 3,1 TD Silnik: 4JG2T
- Iveco Diesel
- Iveco Daily 2.3 TD Silnik: 2,3L DI F1A Euro 4 Iveco Daily 2.8 TD Silnik: 8140.43C.4000 Euro 3 Iveco Daily 3.0 HPI Silnik: F1C Iveco Eurocargo Silnik: 8040.45.4 Iveco Eurostar /Eurotech Silnik: 8460.41
- Jaguar Diesel
- Jaguar S Type 2.7D Silnik: AJ V6 Euro 3 (Lion) Jaguar X Type 2.0 TDCi Silnik: Duratorq DI Jaguar XJ 2.7 TDVi Silnik: AJ V6 Euro 3 (Lion)
- Jeep Diesel
- Jeep Cherokee 2.5 CRD Silnik: VM Jeep Cherokee 2.8 CRD Silnik: R2816K5 (VM) Jeep Cherokee 3.0 CRD Silnik: OM642 Euro 4 Jeep Grand Cherokee 2.7 CRD Silnik: OM665WJ Jeep Grand Cherokee 3.1 TD Silnik: EXA Jeep Wrangler 2.8 CRD Silnik: RA428RT
- KIA Diesel
- KIA Carens II 2.0 CRDi Silnik: ED,EF KIA Carnival I 2.9 CRDI Silnik: J3 CR KIA Ceed 2.0 CRDi Silnik: ED,EF KIA Cerato 1.5 CRDi Silnik: D4FA KBA KIA Cerato 1.6 CRDi Silnik: D4FB KIA Magentis 2.0 CRDi Silnik: D4EA KIA Picanto 1.1 CRDi Silnik: U1.1 Euro 4 3CYL KIA Pregio 2.5 TCI Silnik: D4BH 4D56TCi KIA Sorento 2.5 CRDI Silnik: D4CB KIA Sportage I 2.0 TD Silnik: RF KIA Sportage II 2.0 CRDi Silnik: D4EA
- Lancia Diesel
- Lancia Kappa 2.4 JTD Silnik: 838A8.000 5 Zyl. Lancia Lybra 1.9 JTD Silnik: M724.19 16Ventil Lancia Phedra 2.0 JTD Silnik: DW10BTED4 FAP Lancia Zeta 2.0 HDI Silnik: DW10ATED4 Lancia Zeta 2.2 HDI Silnik: DW12TED4S
- Land Rover Diesel
- Land-Rover Defender 2.4 TDCi Silnik: Puma Land-Rover Discovery III 2.7 TdV6 Silnik: 2.7 Lion V6 Land-Rover Freelander I 2.0 Di Silnik: TCIE Land-Rover Range Rover 2.4 TDI Silnik: HR492HI Land-Rover Range Rover 2.5 TDI Silnik: M51 BMW Motor Land-Rover Range Rover 2.9 TDI Silnik: M57D L30 LL
- Mazda Diesel
- Mazda 3 1.6 DI Silnik: DV6TED4 Mazda 323 DiTD Silnik: J25A Mazda 6 CiTD Silnik: J25S Mazda 6 DiTD Silnik: RF-TDI Mazda 626 DiTD Silnik: RF4F Mazda MPV TD, Silnik: J82YPojemnosc: 2500 ccm, Mazda Premacy DI, Silnik: RF4F
Uszkodzenia Turbosprężarek powstają przeważnie z przyczyn zewnętrznych:
- Uszkodzenia turbosprężarek spowodowane przez obcy materiał, np. przez materiał wpadający do kolektora wydechowego lub ssącego. Wtedy usterki są widoczne na kołach turbiny i kompresora. Ważne: przed montażem turbosprężarki należy sprawdzić drożność i czystość układu ssącego i wydechowego silnika. Nie wolno prostować łopatek wirnika – są one wyważane na wyważarkach dynamicznych
- Głębokie rysy na łozyskach ślizgowych powstają wsuktek zanieczyszczonego oleju: Uwaga olej i filtry powinny być odpowiedniej jakości klasy, a ponadto mają być wymienione podczas każdej naprawy turbosprężarki.
- Wyżej wymienione uszkodzenie może być spowodowane przez: niesprawność zaworu przelewowego filtra oleju, złej jakości olej, zablokowany, zniszczony lub złej jakości filtr oleju, zużycie silnika
- Przerwy w dostarczaniu oleju, które mogą spowodować wypalanie powierzchni łożysk. Przyczyną może być: nieodpowiednie uruchomienie silnika po wymianie lub naprawie turbosprężarki, wymiana turbosprężarki bez zalania jej olejem, nieprawidłowa wymiana oleju i filtra oleju, długi okres nie używania samochodu, niskie ciśnienie oleju, zanieczyszczenie oleju np. płyn chlodniczy, paliwo
- Brak ciśnienia oleju – uszkodzenie łożyskowania. Znaczny niedobór ciśnienia oleju powoduje w systemie łożysk turbosprężarkipowoduje wypalenie i przebarwienia łożysk i wałka. Długotrwałe braki ciśnienia jest najgroźniejszym elementem przerw w dopływie oleju, przyczyną tego mogą być: ugięty lub uszkodzony przewód doprowadzający olej do turbosprężarki niesprawna pompa olejowa niski poziom oleju w misce olejowej zanik smarowania z powodu długiej pracy pojazdu przy dużym pochyleniu terenu, zużyty silnik
- Przegrzanie – uszkodzenie łożyskowania, wałka, korpusu. Nagromadzenie sadzy z wypalonego oleju. Jest to spowodowane nadmierną temperaturą spalin np przy źle ustawiony kącie wtrysku (lub zapłonie w silniku benzynowym) albo zbyt szybkim wyłączaniem silnika po pracy. Zaleca się pozostawienie silnika po pracy na krótki czas na biegu jałowym, aby elementy turbiny mogly się schłodzić. Usterki powstają najczęściej: przez zablokowany lub zużyty filtr powietrza, nieprawidłowy kąt wtrysku (zapłon), złej jakości olej silnikowy, zbyt rzadka wymiana oleju w silniku, przedmuchy powietrza i spalin, zbyt szybkim wyłączaniem silnika po pracy, niesprawne wtryskiwacze szczególnie w układach CR, źle zamocowany korpus turbiny, niesprawny system smarowania i turbosprężarki, niesprawny system odprowadzenia oleju (usterki odpowietrzania skrzyni korbowej silnika)
Naszą ofertę kierujemy szczególnie do mieszkańców pobliskich miejscowości:
- Jasło, Sanok, Brzozów, Sokołów Młp., Glogów, Dynów, Przeworsk, Przemyśl, Tarnów, Łańcut, Jarosław, Mielec, Boguchwała, Nowy Sącz, Ustrzyki, Krosno, Tyczyn, Rudnik, Stalowa Wola, Nisko, Lublin, Zagórz, Львів, Дрогобич, Івано-Франківськ, Калуш, Самбір, Тернопіль, Tarnobrzeg, Sandomierz, Dębica, Strzyżów, Prešov, Košice, Bardejov, Swidnik, Michalovce
- Dla dalszych miescowości z całej Polski, Ukrainy, oraz Słowacji proponujemy opcję wysyłkową przy pomocy spedycji. Przed wysylką wskazany kontakt telefoniczny, a przy wysyłaniu uszkodzonej turbosprężarki prosimy o dokładny opis usterki.
Zobacz również: Pojazdy Zabytkowe