Zexel – Regeneracja Pomp Wtryskowych i Wtryskiwaczy Zexel

naprawa i regeneracja wtryskiwaczy zexel - Auto Serwis w RzeszowieTuleja przestawiacza kąta wtrysku pompy Bosch VE. Firma Zexel ma swoje źródła w 1939 roku, w Japonii. Tam też odbywa się produkcja systemów wtrysku paliwa. Jednak nie wszyscy wiedzą, że Zexel została wykupiona przez światowego producenta części samochodowych, firmę Bosch. W Zexelu-u znajdziemy dość duży pakiet produkowanych systemów. Są tam pompy rzędowe, rozdzielaczowe, które dzielą się na sterowane elektronicznie, oraz z regulatorem mechanicznym odśrodkowym lub pneumatycznym. Zexel produkuje także dużą ilość pomp z napędem obcym, które przeważnie są montowane w małych silnikach do urządzeń budowlanych i niewielkich ciągników rolniczych. Spośród nich wyróżniają się marki Kubota, Toyosha, Iseki, Mitsubishi, Isuzu, ale niektóre pompy wtryskowe można także znaleźć w ciągnikach Case, Perkins, oraz osobówkach Opel Astra itp. Pompy wtryskowe są budowane w podobnym systemie do Bosch-a i są to typy VE, VE EDC, wielkość A, oraz wspomniane z napędem obcym.

Regeneracja Pomp Wtryskowych Zexel
Naprawa i Regeneracja Wtryskiwaczy Zexel

Usterki pomp i wtryskiwaczy ZEXEL:

gostek

  • Najczęściej zużywają się w pompach Zexel, elementy tłoczące i zaworki (chociaż w porównaniu do konkurencji mają o wiele dłuższą żywotność). Ponadto w pompach rozdzielaczowych (Isuzu, opel astra i inne) usterce ulegają korpus i tłok przestawiacza kąta wtrysku, oraz rolki i tulejki dźwigni gazu.
  • W przypadku sekcji, rolek, jak i korpusu wraz z tłokiem, przyczyną często jest stosowanie niewłaściwego paliwa, które jest zanieczyszczone mechanicznie lub chemicznie (nie posiada odpowiednich związków smarnych). Tulejka dźwigni gazu ulega zniszczeniu (wytarciu) wskutek przebiegu i jest to typowa usterka eksploatacyjna. Część pomp nie posiada dodatkowej tulejki, a rolka dźwigni pracuje bezpośrednio w korpusie – wtedy należy wymieniać pokrywę w całości, lub dorobić tuleję.

    regeneracja pomp wtryskowych i wtryskiwaczy Zexel - Rzeszów
    Pompa Zasilająca Zexel VE. Elementy pompy zasilającej w pompie wtryskowej Zexel VE – brązowy nalot to przykład stosowania zanieczyszczonego paliwa
  • Ponadto w pompach wtryskowych z dużym przebiegiem mogą powstać wycieki z różnym miejsc. Wtedy należy zdemontować pompę i oddać ją do serwisu. Do wymiany przeważnie jest komplet uszczelniaczy. Koniecznie trzeba wymienić wszystkie uszczelnienia, ponieważ zużywają się one wskutek różnych czynników przeważnie w podobny sposób, i jeżeli w danym momencie nie stwierdza się przecieku to może on powstać w niedługim czasie eksploatacji, a to będzie generowało dodatkowe koszty.
  • Dla gumowych uszczelniaczy problemem jest także paliwo organiczne (np. z oleju rzepakowego). Taki olej napędowy posiada w swoim składzie związki które wpływają na rozpuszczanie gumy o-ringów. W większości paliw jest oczywiście składnik organiczny, jednak jeżeli nie są przekraczane normy to na układ wtryskowy nie będzie źle wpływał.
  • Zbyt duża ilość związków organicznych zwiększa w układzie paliwowym ilość drobnoustrojów, które zatykają układ filtrujący i przedostają się do elementów par precyzyjnych powodując nieprawidłowości w pracy (klejenie). Tego typu usterki objawiają się często nierównomierną pracą silnika na wolnych obrotach biegu jałowego, a później obniżeniem mocy, pogorszonym rozruchem i w przypadku ekstremalnym zatarciem pompy lub wtryskiwaczy. Często rozpoznanie nieprawidłowego paliwa (w tym biopaliwa o nieprawidłowym składzie) można rozpoznać po żółto-brązowym nalocie na elementach wewnętrznych pompy lub wtryskiwacza.
  • Szczególnie nieodpowiednie paliwo ma zły wpływ na nowe systemy common rail, pompy Zexel VE i VE EDC, oraz wtryskiwacze. Lepiej z zanieczyszczonymi i organicznymi paliwami radzą sobie stare systemy z pompami rzędowymi, jednak w obecnie produkowanych jednostkach silnikowych są prawie niespotykane. Można je jeszcze znaleźć w niektórych ciągnikach, silnikach stacjonarnych, oraz w samochodach specjalnych, np. Nissanie Patrolu.

BDS_Signet_3C_NEW

Typy pomp wtryskowych ZEXEL:

  • VE – rozdzielaczowe pompy wtryskowe z regulatorem mechanicznym
  • VRZ – rozdzielaczowe pompy wtryskowe z regulatorem EDC
  • Covec-F – rozdzielaczowe pompy wtryskowe z regulatorem EDC
  • Covec-T – rozdzielaczowe pompy wtryskowe z regulatorem mechanicznym i korektorem turbodoładowania
  • PE(S) A, AD – rzędowe pompy wtryskowe
  • PE(S) P, PD – rzędowe pompy wtryskowe z sekcjami modułowymi zespolonymi
  • PES-K – rzędowe pompy wtryskowe, wielkość średnia
  • PES-Z, ZW – rzędowe pompy wtryskowe średniej wielkości
  • HD-TICS – wielkogabarytowe pompy Zexel, rzędowe, z sekcjami modułowymi zespolonymi
  • MD-TICS – wielkogabarytowe pompy Zexel, rzędowe, z sekcjami modułowymi zespolonymi
  • PF – jednosekcyjne pompy z napędem obcym
  • PFR – kilkusekcyjne pompy z napędem obcym

Niektóre numery pomp firmy ZEXEL:

  • Zexel 104139-1000
  • Zexel 104139-1010
  • Zexel 104139-1020
  • Zexel 104139-3030
  • Zexel 101039-4080
  • Zexel 101039-4191
  • Zexel 101039-4161
  • Zexel 101039-4142
  • Zexel 101039-4050
  • Zexel 101039-4080
  • Zexel 101039-4022
  • 104134-3000 numer Bosch 9 410 618 092 numer producenta: 131017530

Niektóre marki i modele pojazdów w których znajdują się systemy ZEXEL:

  • Toyosha silnik BD 162
  • Toyosha MF 205
  • Toyosha Allis Chalmers 5015
  • Toyosha Allis Chalmers 5020
  • Toyosha Allis Chalmers 6140
  • Kubota 35
  • Kubota B7001
  • Kubota L4240
  • Kubota BX2200
  • Kubota M150S
  • Iseki TX 1500
  • Iseki TS 1610
  • Iseki TK546
  • Iseki TM3160 Tractor
  • Nissan Patrol
  • Nissan Sunny
  • Nissan Almera
  • Nissan Terrano 2.7TDi
  • Nissan Terrano 3.0TDI
  • Nissan Terrano 2.4
  • Nissan Vanette 2.4D
  • Nissan Urvan 2.5D
  • Nissan X-trail 2.2Di
  • Nissan Xterra 3.3
  • Isuzu Troper 3.0 DTI
  • Mitsubishi Galant 2.0TDI
  • Mitsubishi L300 2.0
  • Mitsubishi L 300 2.5D
  • Mitsubishi L200 2.5TD
  • Ssanyoung
  • Komatsu WB93S-5
  • Komatsu D65
  • Komatsu 930E
  • Komatsu WB93R-5
  • Komatsu PC200LC
  • Komatsu PC220LC
  • ISHIKAWAJIMA TYP SILNIKA J843, N843tDt

Zapraszamy!

Jeżeli jesteś zainteresowany nasza ofertą – prosimy o kontakt telefoniczny lub mailowy. Odpowiemy na każde pytanie. Nasze usługi kierujemy szczególnie do mieszkańców:

  • Rzeszów, Jasło, Sanok, Brzozów, Sokołów Młp., Glogów, Dynów, Przeworsk, Przemyśl, Tarnów, Łańcut, Jarosław, Mielec, Boguchwała, Nowy Sącz, Ustrzyki, Krosno, Tyczyn, Rudnik, Stalowa Wola, Nisko, Lublin, Zagórz, Львів, Дрогобич, Івано-Франківськ, Калуш, Самбір, Тернопіль, Tarnobrzeg, Sandomierz, Dębica, Strzyżów, Prešov, Košice, Bardejov, Swidnik, Michalovce
  • Oferujemy także pomoc w serwisie i naprawie urządzeń Zexel na terenie całej Polski, Ukrainy, oraz Słowacji. Proponujemy opcję wysyłkową przy pomocy spedycji. Przed wysyłką wskazany kontakt telefoniczny, a przy wysyłaniu uszkodzonego elementu prosimy o dokładny opis usterki.