Oleje MOTUL – dobierz olej
Oleje Motul to znana marka w świecie istniejąca od 1853 roku. Innowacyjność firmy utrzymuje ją w czołówce producentów wysoko jakościowych. W roku 1966 MOTUL wprowadził pierwszy olej półsyntetyczny Century 2100. Był to duży krok w przemyśle motoryzacyjnym.
Dekada lat siedemdziesiątych (1971 rok) rozpoczyna się wprowadzeniem technologii oleju syntetycznego Motul 300V. Na tamten okres jest to jedyny olej w pełni syntetyczny.
Firma jest partnerem dla wielu marek motoryzacyjnych, w tym: Yamaha, Subaru, Nissan, Honda (HRC), Suzuki Team Fabryczny, ATEV CAR. Motul jest także partnerem firmy Robert Bosch, której firma Hoffman posiada autoryzację.
Motul w Polsce posiada ponad 60% rynku motocyklowego i coraz bardziej zajmuje miejsce w dziale samochodowym. Przy serwisie skrzyni biegów kluczową role odgrywa odpowiednio dobrany olej. Duży prym prowadzi w olejach do automatycznych skrzyń biegów wprowadzając przede wszystkim projekt Motul EVO. Innymi słowami jest to autoryzacja na profesjonalną obsługę olejową.
Pozytywnym elementem jest prowadzenie mocnej współpracy ze sportem motorowym na wszystkich szczeblach, zaczynając od światowych, a kończąc na imprezach pojazdów zabytkowych czy Konkursowej Jeździe Samochodem (KJS).
Wśród współpracujących załóg znajdują się dwie nasze. Ekipa „Zapała Automatic l’equipe de Rallye” i „Rajdowy Zespół Hoffman”, którzy startują Mistrzostwach Polski, Mistrzostwach Litwy, HRSMP, a także w wielu wybranych rajdach międzynarodowych.
Oleje Motul – Rodzaje
Firma Motul w swojej bazie posiada oleje do większości pojazdów i silników samochodowych, zaczynając od przekładniowych poprzez skrzynie biegów, kończąc na silnikowych do czterosuwów tradycyjnych, hybryd, silników diesla, a także do pojazdów zabytkowych.
Nie sposób wymieniać, lub promować konkretny olej, ponieważ każdy środek powinien być dopasowany do charakterystyki silnika lub przekładni i warunków, w których jest użytkowany. Takie informacje zawiera dokumentacja producenta lub katalog firmy MOTUL
W dziale pojazdów klasycznych Motul posiada bardzo dużą ofertę. Można znaleźć oleje do silników użytkowanych w sposób podstawowy, oraz wyczynowy.
Część produktów klasycznych jest wydana, jako oleje uniwersalne, a część podzielona na okresy zimne i letnie. Większość użytkowników korzysta z pojazdów klasycznych tylko w okresie letnim, dlatego Motul dopasował się do zapotrzebowania. Wraz z istniejącym MOTUL Classic Oil SAE 50 na letnie miesiące roku MOTUL posiada Classic Oil SAE 30, który sprawdza się w chłodniejszych porach roku. Oleje dedykowane do temperatury zewnętrznej zostały specjalnie opracowane do silników i przekładni pojazdów zbudowanych w latach 1900–1950. Straty oleju są minimalizowane przez lepkość, która jest idealnie dopasowana dla pojazdów zabytkowych. Doskonałe właściwości lepkości pozwalają na niskie zużycie oleju, nawet po dłuższych okresach unieruchomienia pojazdu. Kolejne oleje MOTUL Classic SAE 15W50 są dostosowane do silników wyprodukowanych po roku 1970 i posiada pełne właściwości do stosowania w autach z turbosprężarką.
Z kolei MOTUL Classic Oil SAE 20W50 jest mineralnym wielosezonowy olejem silnikowym o łagodnej mieszance z możliwością stosowana go w silnikach bez filtra olejowego. Innym olejem do systemów z filtrowaniem jest MOTUL 4000 Motion SAE 15W40 (stosowany w pojazdach o konstrukcji od roku 1970). W latach 70-tych klasa lepkości 15W40 była jedną ze standardowych lepkości.
Miłośnicy samochodów wyczynowych, wyścigowych i rajdowych klasyków również znajdą odpowiedni olej. Do tej serii zalicza się MOTUL 300V SAE 15W50. Jest to środek smarujący w pełni syntetyczny na bazie estrów. Można stosować przez cały rok i jest idealny do wzmocnionych i tuningowanych silników z turbosprężarką lub bez niej. Podobnie to dotyczy oleju MOTUL 300V Le Mans SAE 20W60 szczególnie stosowanego w wyścigach samochodowych. Także do pojazdów typu klasyczny bolid formuły (Estonia 21, Estonia 25, Lola, Lotus, Dallara 383, Promot, Polonia) .