Motorpal jest producentem układów dieslowskiego wtrysku paliwa istniejącą na rynku od ponad 60 lat. Wcześniej produkowała pompy wtryskowe i wtryskiwacze głównie do pojazdów czechosłowackich, w tym Tatry, Skody, Zetora, Pragi i do innych maszyn, w tym kutrów i łodzi. W okresie późniejszym stała się producentem systemów wtrysku paliwa do Steyra czy Daewoo Lublin.
Firma Hoffman jest autoryzowanym partnerem Motorpal od 1994 roku, a założyciel firmy już końcem lat sześćdziesiątych był przeszkolonym w Czechosłowacji i wykwalifikowanym mechanikiem tych układów. Posiadamy specjalistyczne narzędzia do naprawy tych pomp i wtryskiwaczy, oraz niezbędne szkolenia i stały kontakt z fabryką. Mechanicy pomp wtryskowych pracują na stołach probierczych renomowanych firm Hartridge, Bosch i Spólnota, które posiadają certyfikaty norm wykonywane przez uprawnione do tego podmioty.
Dzięki temu jesteśmy specjalistami w naprawach pomp Motorpal od historycznych pojazdów, po jej najnowsze osiągnięcia.
Rodzaje pomp wtryskowych firmy Motorpal :
- Jedno i dwusekcyjne pompy do silników małej mocy: PR1K, PR2K, PR2M, PP1A, PC1Q.a
- Jednosekcyjne pompy do silników średniej mocy: PC1C.j, PR1X.h, PC1Y.j, PC1E.i
- Jednosekcyjne pompy do silników dużej mocy: PC1C.m, PC1X.m
- Dwusekcyjna pompa z napędem w silniku: Z (np. Zetor 25)
- Wielosekcyjne rzędowe pompy wtryskowe: PV.B.i, PV.B.j (stosowane np. w pojazdach Liaz, Tatra)
- Wielosekcyjne rzędowe pompy wtryskowe: PV.A.i, PV.A.j (zazwyczaj z przestawiaczem kata wtrysku zamocowanym na wałku pompy, stosowane np. w pojazdach Liaz, Tatra)
- Wielosekcyjne rzędowe pompy wtryskowe do silników dużej mocy z sekcjami zespolonymi: PV.Z.h, PV.Z.h (stosowane np. w pojazdach Liaz, Tatra, Autosan)
- Wielosekcyjne rzędowe pompy wtryskowe w układzie „V” do silników dużej mocy z sekcjami zespolonymi: PW.Z.i,
- Wielosekcyjne rzędowe pompy wtryskowe z zespolonymi sekcjami: PP.M.e (stosowane mi. w ciągnikach rolniczych marki Zetor)
- Wielosekcyjne rzędowe pompy wtryskowe z zespolonymi sekcjami nowszej generacji: PP.M.f (stosowane mi. w ciągnikach rolniczych marki Zetor, pojazdach Avia, Daewoo)
- Wielosekcyjne rzędowe pompy wtryskowe z zespolonymi sekcjami nowszej generacji: PP.M.e, PP.M.i , PV.M.i (stosowane mi. w ciągnikach rolniczych marki Zetor)
Poniżej przykład weryfikacji pompy wtryskowej stosowanej w Zetorach i Ursusie, w starszych wersjach.
Często w naszej firmie naprawiam pompy: PP4M3175 do Lublina, PP4M3176 do Lublina turbo, PP6M3502 do Autosana, PP6M3100, PP4M3132 do Zetora, oraz wiele innych pomp do najnowszych i historycznych modeli pojazdów
Wybrane modele pojazdów z pompą motorpal
Historyczne:
Zetor 3011
Zetor 4011
Praga V3S (1953 – 1990)
Praga S5T (1956–1974)
Praga S5T-N (1959–1962)
Praga NxT (1948–1960)
Praga TN i TND (1930–1938)
Praga RTO
Zetor 4712/4718
Zetor 5711/5718/5745/5748
Zetor 6711/6718/6745/6748
Škoda 706 R – (1946-1957)
Škoda 706 RT/Liaz RT – (1957-1985)
LIAZ MT – (1966-1988)
Tatra T813
Tatra PV12A9P915i1579
Aktualnie w użytkowaniu:
Tatra T815
Tatra T163
Tatra T815 Euro III
Tatra ARMAX
Tatra Force
Tatra Jamal
LIAZ 200
LIAZ 300
LIAZ S
LIAZ FZ
LIAZ 400 Xena
LIAZ 400 Fox
Zetor 7711/7745
Zetor 7711T/7745T
Zetor 3320/3340
Zetor 4320/4340
Zetor 5320/5340/5340 H
Zetor 6320/6340/6340 H
Zetor 7320/7340
Zetor 3321/3341
Zetor 4321/4341
Zetor 5321/5341
Zetor 6321/6341
Zetor 7321/7341
Zetor 3320/3340
Zetor 4320/4340
Zetor 5320/5340
Zetor 6320/6340
Zetor 7320/7340
Zetor 5213
Zetor 5243
Zetor 5243T
Zetor 8111/8145
Zetor 10111/10145
Zetor 12111/12145
Zetor 16145
Zetor 5441
Zetor 6441, 65
Zetor 7441, 75
Zetor 8441, 85
Zetor Proxima 95
Zetor 8641
Zetor 9641 95
Zetor 10641 105
Zetor 11441 115
Zetor 11641
Zetor 11741
Zetor 11741 4C
Zetor 12441 125
Zetor 135
Zetor 85
Zetor 95
Zetor 105