Chcesz kupić pompy wtryskowe? KLIKNIJ TUTAJ
W ofercie: Bosch, Lucas, CAV, Sims, Delphi, Motorpal, WSK Mielec, WUZETEM, WSK Poznań, Denso (Nippondenso), Zexel
W ostatnich latach nastąpił wzrost udziału w rynku aut wyposażonych w silniki Diesla. Ich nieodłącznym elementem jest pompa wtryskowa. Obecnie w użytkowanych pojazdach możemy spotkać następujące rodzaje pomp rodzaje pomp wtryskowych:
- rzędowe
- rozdzielaczowe – rotacyjne (mechaniczne i sterowane elektronicznie)
- wysokiego ciśnienia (w układach Common Rail)
Jak każdy element silnika również i pompy wtryskowe narażone są na występowanie usterek. Ich nieprawidłowe działanie powoduje złą pracę silnika, zwiększenie zużycia paliwa, oraz naraża silnik na uszkodzenie. Nasza firma od ponad 25 lat zajmująca się naprawą zarówno całych układów wtryskowych jak i samych pomp jest w stanie przywrócić Państwa pompie pełną sprawność. Regenerujemy także pompy wtryskowe w samochodach zabytkowych
Montażu pompy w samochodach ciężarowych, jak i osobowych należy dokonywać z zakładach, które są przygotowane do tego typu usług. W większości nowoczesnych systemów oprócz wiedzy mechanika potrzebne są urządzenia nastawcze, oraz tester diagnostyczny.
Bardzo ważnym elementem jest prawidłowe ustawienie pompy, względem napędu rozrządu, a następnie skorygowanie kąta wtrysku (w przypadku pomp wtryskowych). W przypadku pomp do samochodów ciężarowych, np. Scania, Mercedes, Man, czy osobowych gdzie znajduje się pompa VE, pomiaru kąta wtrysku dokonuje się za pomocą czujnika zegarowego z zastosowaniem specjalnej przystawki. W wielu samochodach po tych czynnościach wskazane jest dokonać pomiaru kąta wtrysku metodą dynamiczną, podczas pracy silnika. Można tego dokonać za pomocą lampy stroboskopowej, ale obecnie najczęściej służy do tego tester diagnostyczny (np. KTS 980). Tego typu zabiegi nie dotyczą pompy wysokiego ciśnienia w układach Common Rail, gdzie moment wtrysku paliwa ustala sterownik, a elementem wykonawczym jest wtryskiwacz indukcyjny, lub piezoelektryczny. Jednak we wielu modelach systemów common rail pompa wysokiego ciśnienia musi być ustawiona w odpowiednim punkcie napędu rozrządu. Takie metody dotyczą mi. pomp CP4 Bosch, czy Siemens.
Bardzo ważną czynnością podczas montażu pompy jest sprawdzenie czy silnik obraca się bez oporów, czy nie następuje zblokowanie – należy tego dokonać przed uruchomieniem pojazdu, aby uniknąć poważnych usterek kiedy wkradnie się błąd montażu.
Podczas wszystkich tych czynności bardzo ważne jest utrzymanie czystości, aby do pompy i wtryskiwaczy nie przedostały się zanieczyszczenia. Szczególnie wrażliwy na to jest to układ Common Rail (HDI, CDI, TDCI, DTI, CDTI i inne) gdzie nawet mikroskopijne obce ciało może spowodować zblokowanie końcówki, lub zaworu wtryskiwacza i brak możliwości uruchomienia silnika.
Przy naprawach i przeglądach układów zasilania koniecznością jest wymiana filtra paliwa, najlepiej markowego producenta jak Bosch, Delphi, Mann, lub oryginalnego. Jest to ważne, ponieważ na rynku jest wiele tanich filtrów, które nie są przygotowane do nowych układów zasilania. Najczęściej po zamontowaniu taniego filtra paliwa nie odczujemy żadnej zmiany w pracy silnika, jednak poprzez nieprawidłowe osadzenie wkładu filtrującego, lub papieru o zbyt dużej porowatości do pompy i wtryskiwaczy przedostaje się zbyt duża ilość zanieczyszczeń prowadząc do systematycznego, przyspieszonego zużywania, sekcji tłoczących, zaworków, oraz końcówek wtryskiwaczy.
Jak widać na powyższym filmie woda w paliwie może stać się przyczyną poważnych usterek pompy wtryskowej oraz wtryskiwaczy. Zapraszamy do obejrzenia filmu.
- Stosuj paliwa dobrej jakości – nie będzie potrzebna naprawa wtryskiwaczy
- Wymieniaj filtr paliwa zgodnie z instrukcją obsługi, ale maksymalnie co 30 000 km (wskazane dokonywać tego nawet częściej)
- Stosuj filtry paliwa renomowanych producentów
- Staraj się tankować do pełna (zapobiega to kondensacji pary wodnej w zbiorniku paliwa)
- Dbaj o układ paliwowy w swoim pojeździe
- Nie lekceważ drobnych niedomagań w pracy silnika – mogą prowadzić do poważniejszych i kosztowniejszych w naprawie usterek
- W przypadku, kiedy pojazd jest nieużytkowany przez dłuższy okres (np. ciągniki rolnicze) to paliwo należy przed sezonem wymienić na nowe
- Paliwo złej jakości (woda w paliwie, zbyt duża kwasowość, zanieczyszczenie)
- Stosowanie nieodpowiednich paliw (olej opałowy)
- Brak dbałości o układ paliwowy (nie wymieniane filtry paliwa, lekceważenie wycieków i drobnych niedomagań)
- Stosowanie filtrów złej jakości
- Ingerencja w elektronikę systemów wtryskowych
- niewłaściwe ustawienie pompy wysokiego ciśnienia, (np. siemens, CP4 itp)
- Pompy wtryskowe Stanadyne rozdzielaczowe rotacyjne sterowane mechanicznie DB, DB2, DB4, DB4 Target, DB4,
- Pompy wtryskowe Stanadyne rozdzielaczowe (rotacyjne) sterowane elektronicznie DE,
- Pompy wtryskowe rzędowe typu „A” sterowane mechanicznie Zexel
- Pompy wtr. rozdzielaczowe z regulatorem mechanicznym Zexel VE;
- Pompy wtryskowe rotacyjne sterowane elektronicznie Zexel COVEC, COVEC F, COVEC T, VRZ,
- Regeneracja pomp wtryskowych MINIMEC, MAXIMEC (rzędowe z regulatorem mechanicznym, wspomaganym hydraulicznie)
- Regeneracja pomp wtryskowych rotacyjnych typu DPA, DPC, DPS, DP200, DP210, DP310,
- Regeneracja pomp wtryskowych rotacyjnych mechanicznych z elektronicznym sterowaniem kąta wtrysku Lucas typu DPCN,
- Regeneracja pomp wtryskowych rotacyjnych sterowanych elektronicznie Lucas EPIC,
- Regeneracja pomp wysokiego ciśnienia Common Rail Delphi: DFP-1, DFP-3, DFP3.4, DFP.6
- Regeneracja pomp wtryskowych rzędowe sterowane mechaniczne i elektronicznie PE, P, A, H z regulatorami RQ, RQV, RSV
- Regeneracja pomp wtryskowych rozdzielaczowych sterowane elektronicznie Bosch VE EDC
- Regeneracja pomp wtryskowych mechanicznych Bosch typu VA, VE;
- Pompy wtryskowe rotacyjne sterowane elektronicznie VP,
- Regeneracja pomp wysokiego ciśnienia układów Common Rail CP-1, CP1H, CP-2, CP-3, CP4
- Regeneracja wielkogabarytowe Bosch typu PW6… , PW8… , PW10…, PW12…
- Sprawdzanie / naprawa pomp Bosch typu PLD,
- Regeneracja kasetowych pomp wtryskowych Zexel, Bosch, Motorpal typu PF, PFR
- Regeneracja zabytkowych benzynowych pomp wtryskowych typu Bosch PES6KL…, ZEB2KL…
- Regeneracja pomp wtryskowych Kugel Fischer
- Regeneracja pomp wtryskowych Motorpal
- Regeneracja pomp wtryskowych WSK Mielec, WSK Poznań (typ. DPA)
- Regeneracja pomp wtryskowych Friedmann Mayer
- Regeneracja pomp wtryskowych Denso ECD-3, ECD-4, ECD-V3, ECD-V4, ECD-V5, ECD-V5/P,
- Regeneracja pomp wysokiego ciśnienia Common Rail Denso: HP0, HP2, HP3, HP4,
- Regeneracja pomp wysokiego ciśnienia Siemens / VDO / Continental: DW10TD, DW10B, DW10B Volvo, DV4,
- Regeneracja rosyjskich pomp wtryskowych typu Kamaz, MTZ, T25, Kirowiec (Kiroviec)
- Regeneracja pomp wtryskowych WZM (WUZETEM) do silników WOLA
- Andoria 4CTi 90 75 kW, Honker: pompa wtryskowa VE49F2050R893-1 nr. kat. 0 460 494 485 inne numer: 2542510504000 , 27625711, 779059719
- ATLAS 1304K, ATLAS 1504M, ATLAS 1604 LC
- BITELLI BB650, BITELLI
- BOBCAT 325G, BOBCAT S175
- CASE 321E, CASE 521D, CASE 521D XT, CASE 521E, CASE 788, CASE 521E XR, CASE 321E koparko ładowarka
- CAT 906, CAT 924HZ, CAT 950H, CAT 966G, CAT 305, CAT 312BL, CAT 312, CAT 315, CAT 318, CAT 321, CAT 323, CAT 325, CAT M315, CAT M316C, CAT 301.6C, CAT D4H, CAT D6M XL, CAT D6N LGP, CAT D6N XL, CAT D6R, CAT D6R XL
- DAEWOO SOLAR 030P
- DEMAG AC120, DEMAG AC500, Demag
- DEUTZ 1120 silnik
- FIAT HITACHI EX135W
- FURUKAWA 650E
- HYUNDAI ROBEX 170W
- JCB 8014, JCB 8024, JCB 8025Z, JCB 8030 ZTS, JCB 8080 ZTS
- KOMATSU D37PX-21, KOMATSU D61EX-15, KOMATSU D65PX-15E0, KOMATSU PC50MR-2, KOMATSU PC130-7K, KOMATSU PC130, KOMATSU PC210 LC-8, KOMATSU PC210, KOMATSU WA100M-5
- Landini Land Power 165T3 silnik: 162/171-6T/6728E moc 116 kW
- LIEBHERR 1090-2, LIEBHERR LTM1025, LIEBHERR A310
- MECALAC 14MXT
- NANTE NT18
- NEW HOLLAND LS160
- SOMERO S100, SOMERO
- TEREX PEGSON 1000 MAXTRAK, TEREX, TEREX TC210 LC
- VOLVO L120E, VOLVO EC14, VOLVO EC210
- Silnik PERKINS SGP120575U2985H, pompa wtryskowa firmy MAXIMEC
Naprawa pomp wtryskowych CR, pomp wtryskowych, wtryskiwaczy, turbosprężarek: Naszą ofertę kierujemy szczególnie do mieszkańców pobliskich miejscowości:
-
- Jasło, Sanok, Brzozów, Sokołów Młp., Głogów, Dynów, Przeworsk, Przemyśl, Tarnów, Łańcut, Jarosław, Mielec, Boguchwała, Nowy Sącz, Ustrzyki, Krosno, Tyczyn, Rudnik, Stalowa Wola, Nisko, Lublin, Zagórz, Львів, Дрогобич, Івано-Франківськ, Калуш, Самбір, Тернопіль, Tarnobrzeg, Sandomierz, Dębica, Strzyżów, Prešov, Košice, Bardejov, Swidnik, Michalovce
- Dla dalszych miejscowości z całej Polski, Ukrainy, oraz Słowacji proponujemy opcję wysyłkową przy pomocy spedycji. Przed wysyłką wskazany kontakt telefoniczny, a przy wysyłaniu uszkodzonej turbosprężarki prosimy o dokładny opis usterki.