Wózki widłowe oraz inne urządzenia budowlane najczęściej posiadają silnik diesla. Silniki te są wysterowane układami wtryskowymi różnych producentów, w tym Stanadyne, Bosch, Delphi, Yanmar, Lucas, Roto Diesel, American Bosch, Cummins, Motorpal, Denso, Zexel i innymi.
Obecnie nowsze modele posiadają układ common rail co wymusza na załodze obsługującej urządzenie większej dbałości o paliwo niż w systemach z tradycyjną pompą wtryskową. Nie mniej jednak systemy z pompą wtryskową rozdzielaczową bosch lub delphi także wymagają dużej dbałości o paliwo. Stosowane tam pompy wtryskowe VE (np. w JCB) posiadają zwiększone ciśnienie przetłaczania, aby szybciej i dokładniej sterować przyśpieszaczem kąta wtrysku.
Zanieczyszczone paliwo (wodą i elementami stałymi) osadza się w dolnej części pompy, a szczególnie w komorze tłoka przyśpieszacza. Tłok taki zaczyna pracować wolniej i zacina się. Siły mechaniczne i hydrauliczne cały czas wpływają na tłok, aż w pewnym momencie następuje zatarcie i jego blokada, czasem zerwanie niektórych elementów pompy i wyłączenie silnika.
Układy tradycyjne delphi to przeważnie pompy wtryskowe przystosowane do pracy w wtryskiem bezpośrednim z ciśnieniem otwarcia 175 – 350 bar. Są to pompy typu DPA, DPS, DP200, DP210, DP310 itp. Usterki w tych pompach często są związane z wytarciem krzywki i rolek głowicy tłoczącej, uszkodzeniem sekcji tłoczącej, pompki zasilającej, zatarciem zaworu dawkującego itp. Część z tych awarii powoduje generowanie opiłków, np. uszkodzenie krzywki. Krzywka i rolki ściśle ze sobą współpracujące ulegają kruszeniu wskutek dużych przeciążeń powodowanych wysokim ciśnieniem otwarcia rozpylaczy połączone z niedostatecznie dobrym paliwem, które może mieć nieprawidłowy skład chemiczny lub posiadać w sobie wodę. Krótko mówiąc wskutek złych właściwości smarnych w oleju napędowym. Oczywiście taka usterka może powstać z przyczyn eksploatacyjnych ,ale nie wcześniej niż 10 000 motogodzin pracy maszyny.
W starszych układach można spotkać rzędowe pompy wtryskowe. Tego typu systemy są odporniejsze na brudne paliwo, jednak w naszym serwisie (www.hoffman.auto.pl) zauważyliśmy że pompy z maszyn drogowych i wózków widłowych posiadają zużyte sekcje tłoczące w części dolnej, czyli po stronie gdzie są smarowane olejem znajdującym się w regulatorze i części wałka napędowego. Pompa taka jest smarowana indywidualnie, lub centralnie z silnika. Jako że posiada regulator z ciężarkami odśrodkowymi to taka pompa działa jak filtr olejowy odśrodkowy. Niestety pompy nie oczyszcza się (jak to powinno się robić z takim filtrem) i po pewnym czasie w pompie znajduje się szlam olejowy, który niedostatecznie smaruje popychacze, łożyska, a szczególnie dolną część elementu tłoczącego który ma wysoką dokładność pasowania (do kilkunastu mikronów). Aby tego uniknąć należy wymieniać olej w silniku w zależności od warunków pracy urządzenia.
Rodzaje pomp wtryskowych:
0460423041
0445010150
P5610, P5610-1, P 5610-2 – Rols Royce Motor Engine
0445070007 Case 5120
0 445020007 Case 821E
0460426185 Case CX290
0460306166 Case IHA Farmal 115A
0460424441
0414191003
0400866217
0414184001 Hurliman H480
0460306177, 0460304180, 0460304229, 0460616022, International
0460424280 Case MXM
0460424291
0402036762
0414491101 Deutz
0400864046
0400464033
0400864087
0400874238
0414491103 – Deutz 712
0402646716
0410894996
0402796834
0402074701
0402696808 Deutz KHD
0400864106M
0400866093
0403548026 Iveco
0402066712 Fastrac C
0460424098 Fend 308
VE4/12M121200R1 Perkins, JCB numery Bosch: 0470004014, 0986444516
0400466080 Fend 600LS
0460306163 Fiat
0460304050
0460426134 Haister, isuzu
0460424303
0402796040
0400674044 Hanomag 44D
0402076803 Harvester
0400864046 Fahr M922
0414060991 – PFE1Q65/38, Fareman K64
0400874255B
0414491103 Deutz B/FL
0400866077
0414491109 Deutz BF4M
0414401105 Deutz BF6
0414172992
0414276998 Deutz D401s
PE3A703410RS321/29, F3L713 Deutz
0414172032 – PFR2K70A375/2
0400864065 Fahr
0414297002 KHD
0414171068
0414287008
0414181032, 0414191010, 0414171068 Hatz e
0414161968, 0414287016 Hatz HT, NPFE 1QLC75-404
0414266998, PFE1A65S2004, 0414276001, 0414050996, 0414191002 Hatz
RSV325…1150A8C494L regulator Deutz
0400866232
0414491109 PFM1P100S1009 Deutz
0402736908 Cummins
9400030734 Cummins
0403466163
F002A0Z015 Cummins
B2I0-70 Farmot
PSFE02-L101 31104 – Hanomag C224
912596-1030 Doowon
104780-7370
NPFE1QLC80-303 Hatz 1D81
101605-0090 – Hitachi ZX230
8920154T
0460426272 – Cumnis
104940-4411
104135-4031 Deutz
PFR1K60/152 Deutz
P5610-2 Maximec, Ferk
DB2435-5219 Cat 428D
196000-5020 Cat 906
196000-5020
104303-3501 Iseki E3AD1
294000-0038, 101402-7103, 101041-8440, 294000-0573 Isuzu
719457-51460 Catepillar 312C
689A725765, 104134-3071 pompa wtryskowa Zexel do JCB 8030
DB4427-5214
DB2435-5219 Catepillar 428C
DB2435-5033
0445020137 Ford
JE0390401000 Ford 665A
0460426455 Case IH Max
0460306264 – Case
0460304251
0460306220 Case 1055
0414287011 – Bosch, Atlas
101602-8900 Case 210 CX
101605-0290
8920A366W – Case 695
0400030722
0460306222
0460424418 Case 788P
DB4429-5714 Stanadyne,
094500-7520 – denso z napędem obcym
8520A040A – Delphi
DES 8920A760W Perkins
8923A095G
8920A336G
8920A100W
8921A894G
8524A043T, 8520A301G, 094500-4050, JCB
8920A152T, 3348F212, 8523A592T, 8923A952G, 8523A592T, 9320A215G, 8923A097G, 9320A623G, DB2435-5033, 8923A094G, 3348F210, 8920A932G, 8923A082T , 8920A931T, 8923A164G, 9320A613G, 9320A0623G, 3348F212, 9520A301G, 9320A613G, 8923A084G JCB 3CX
9520A782W – HSW
DPA 3260268
3241F340 Ferguson
3263F141
R3440120
3269F962 Hanomag D33
3363F001 – Fortschritt 524
8921A280T – Haister Delphi
3233F410 – Fiat
8923A391G Fermec 860
8923A393
094500-4300 Denso
096500-5001
29400-0313
09000-6471
3233F380 Case International
729486 51450 – Yanmar
P4954200, 3595819 Cummins common rail
POW1K70P2.2 – Andoria 1CA90/P3
Wtryskiwacze:
BOSCH KBEL100S31 , DLLA150S925, 0433271804
Bosch KBL70S1R – International, Mefin, Bosch
Pompy wtryskowe w wózkach widłowych:
Hyster H1, 50XM
Toyota 7FD15 Diesel
Linde H16T
Mitsubishi FG15
Mitsubishi FG25K
Toyota 427
Hyster H2
Stihll R70
Mitsubishi FD25K Diesel
Komatsu FG30HW
Toyota 42-7FG
Toyota 62
Toyota 52
Steinbock Boss CD 60C
Hyster H3
Yale GLP 40LF
HC Lift CPQ
Kalmar GC8
Daewoo Dosan D120 Diesel
Komatsu FG15
Pramac MX
Toyota 7FG
Cesab Agile
Nissan P1F1
Nissan NP1F1A15J
Mitsubishi FD15T-F16D
Toyota 42-7FGF20
Crown WP2030S
Yale MP22
Nissan PL02A25W
FG25HW-16 Nissan
Komatsu FG25C-12
DPA – 3348F603
Nissan 49ZPL02A25D
JUNGHEINRICH TFG425S
Komatsu FG25HT-14
Manitou MC30, MSI40
Zremb GPW4000
Wózek widłowy Bułgar
Clark CMP 15/18/20s – CMP15, CMP18, CMP20s, CMP 50/60/75s – CMP50, CMP60, CMP75s, C 15/18/20s GEN2 Series – C15C, C18C, C20sC,
Komatsu BX50, AX50, CX, DX20, EX20,
BALKANCAR DV1784, DV1786, DV1788, DV1790, DV1792, DV1733, EV687 , EV735, EV 715, EV738, EV676, EP006,
Wózek widłowy Zremb 2007, Zremb 2009
Perkins AD3, AD4, D2500, D3900
Wózek widłowy WW1206, WW1207, WW1208, WW1212, WW1213
Wózek widłowy Suchedniów RAK7 Nr kat. 220-05-0001, Rak 2, Rak3, WW, WW FUT,
D40SCL Daewoo
Manitou TMT 25, TMT27, M30, M 30, M30-4, M50-2, M50-4, MI15D, M18g, MI20D, MI25D, MI30D, MI60H, MI70, MSI20T, MSI25, MSI35T, MSI40T, MC70, ME315, ME316, ME318, ME320, ME430,
JCB RTFL 926, 930
NISSAN UG1F2A30D
NISSAN 45ZBG03A40U
NISSAN F1F1A15
KOMATSU FB15EX-7
HYTSU, MITSUBISHI, NISSAN, HYSTER, STILL, LINDE, MORA, CLARK, YALE.
Hyster H30FT
Toyota 02-8FGF30
Hecha FD35T-HWD3
Kalmar GC8-600N
Jungeinrich TF G35, TFG80
Yale GLP, GLP45MJ, GLP50MJ, GLP55VXV2214,
Nissan VF05H60U
DP50K CATERPILAR
HC CPCD70HW14
Hyster H7.00XL,
Mora M70
Linde H45
Stihl R60
DV Sredetz
JCB Teletruck
Linde H20D-03 Diesel
Stihll r70
Caterpillar DP15N
Toyota 5FGL15
Sihll DFG 1.6/7031 Diesel
Mitsubishi FG
Toyota 6FGL15
Stihll DFG R70
Jungheinrich TFG16AK
Nissan PD01A18PO
Wtryskiwacz do Cummins: 0986435900, Y431H05392