Regeneracja pompy Maximec i Minimec – SIMS
Regenerujemy pompy wtryskowe starszej generacji firmy Sims / CAV / Lucas, a obecnie Delphi. Pompy wtryskowe SIMS są w układzie sekcji rzędowych z wałkiem krzywkowym. Pompy mniejszych gabarytów to modele Minimec z odśrodkowym regulatorem prędkości obrotowej. Stosowane są głównie w maszynach budowlanych, ciągnikach rolniczych i urządzeniach stacjonarnych. Często były montowane do silników Perkins, Leyland, Ford.
Zastosowanie Pomp Maximec:
Silnik większe przeważnie są zaopatrzone w pompy Maximec z ilością cylindrów od 6 do 12. Tego typu pompy znajdziemy w silniku Perkins, Ford, MTU / Rolls Royce, Leyland. Silniki te są stosowane w dużych agregatach prądotwórczych, kopalniach, statkach w lokomotywach.
Montaż i regulacja pompy wtryskowej SIMMS Minimec
Przykładowe modele to:
- Pompa Maximec P5610/2, P5610-2 stosowana w siniku (engine) Rolls Royce i Perkins,
- P5092-A engine stosowana w silniku Perkins V8 510 / Ford.
- P5610 = P5610/1 = P5610/2 –
Montowane: Pojazd / urządzenie ROLLS ROYCE CV12 TCE GENERATOR SET - P5611 –
Montowane: Pojazd / urządzenie: FORD TRACTOR TW10 TW CLAAS COMBINE - P5612 –
Montowane: Pojazd / urządzenie: FORD TRACTOR TW20 TW CLAAS COMBINE - P5613 –
Montowane: Pojazd / urządzenie: FORD TRACTOR TW30 CLAAS TW CLAAS COMBINE - P5614 = P5614/1 –
Montowane: Pojazd / urządzenie: LEYLAND BATHGATE 6-98 TV - P5614-BX –
Montowane: Pojazd / urządzenie: LEYLAND BATHGATE 6-98 TV - P5616 –
Montowane: Pojazd / urządzenie: ROLLS ROYCE C6T GEN SET 160KW - P5616-B –
Montowane: Pojazd / urządzenie: ROLLS ROYCE C6N GEN SET 101KW - P5618 –
Montowane: Pojazd / urządzenie: ROLLS ROYCE RE ENGINE CHIEFTAIN TANK
Zdjęcia uszkodzonych elementów pompy wtryskowej w wyniku braku odpowiedniego smarowania – częsta usterka w tych systemach, powodująca degradację systemu od strony wałka napędowego, popychaczy, łożysk, oraz dolnej części sekcji tłoczących smarowanej olejem.
Na fotografiach widoczny także przebieg naprawy pompy wtryskowej typu SIMS