Regeneracja Turbosprężarki – czy naprawa jest prosta Renault Kerax, Audi VW TFSI i inne

Regeneracja Turbosprężarki – Renault Kerax, Audi VW . Dla większości użytkowników samochodów naprawa turbosprężarki brzmi bardzo skomplikowanie. Tak jest rzeczywiście. Mechanik ogólny nie poradzi sobie z naprawą ponieważ musi posiadać dodatkową wiedzę technologiczną i urządzenia diagnostyczne oraz naprawcze.

Turbosprężarka

Opiszę w jaki sposób regeneruje się turbosprężarkę, która w ostatniej dekadzie przechodzi swój renesans i jest montowana właściwie w ponad 80% silników diesla i w coraz większej grupie pojazdów z silnikiem benzynowym. Szczególnie jest to powiązane z normami spalin, w tym Euro 6. Ciekawymi rozwiązaniami są połączenia dwóch turbosprężarek w układ Biturbo i Twin Turbo. Biturbo jest starym rozwiązaniem stosowanym nawet w ciężarowych rosyjskich pojazdach w latach siedemdziesiątych, w silnikach widlastych. Takie rozwiązanie, chociaż rzadziej jest też stosowane w silnikach rzędowych. Obie turbosprężarki są napędzane równolegle, a regułą jest podział cylindrów napędzających daną turbosprężarkę. To rozwiązanie jest charakterystyczne w silnikach o wyższej pojemności, najczęściej powyżej 2500 cm³, aby w zakresie niskich momentów obrotowych silnik generował dostateczną ilość spalin napędzających wirniki turbinowe.

W jaki sposób wydłużyć użytkowanie turbosprężarki

Drugie rozwiązane TwinTurbo (jako przykład można podać silnik Renault 1.6 dCi Twin Turbo) jest coraz bardziej popularne i może być stosowane w małych silnikach o niskich pojemnościach nawet 800 cm i mniejszych. Są tutaj dwa główne cele do osiągnięcia. Pierwszy to ograniczenie emisji spalin i drugie zwiększenie mocy i momentu obrotowego silnika przy niskiej pojemności. Twin turbo wyróżnia się dwiema turbosprężarkami w układzie  o różnej budowie.. Jedna jest mniejsza i pracuje w niskim zakresie prędkości obrotowych silnika (do 1500 obr./min), druga większa pracuje w wyższych partiach obrotowych i obciążeniowych silnika. Obie włączają się stopniowo, wraz z narastaniem obciążenia i dodatkowo są wysterowane przez zawory (sterowanie przez sterownik silnika). Pod obciążeniem i powyżej 2500 obr./min turbosprężarka większa odgrywa decydującą rolę w procesie napełniania silnika. Zastosowanie dwóch różnych wielkości turbosprężarek poprawiło zakres efektywnej pracy urządzenia w całym zakresie obrotów silnika i obniżyło tzw. turbodziurę podczas przyśpieszania w średnich obrotach.

Do najczęstszych przyczyn wywołujących uszkodzenia turbosprężarek należy zbyt niskie lub wysokie ciśnienie oleju silnikowego.  Wysokie ciśnienie z reguły jest związane z zaciętym zaworem upustowym i pojawia się przy wyższych obrotach silnika. Bardzo często zdarza się również zanieczyszczony olej, filtr oleju jak również wchłonięcie obcego ciała do jednej z komór wirujących. Większość turbosprężarek jest teraz wyposażona w mechanizm zmiennej geometrii łopatek i to jest kolejna zmora użytkowników, a także mechaników weryfikujących usterki.

Jak weryfikować czy turbosprężarka jest uszkodzona ?

Po wysłuchaniu historii usterki opowiedzianej przez klienta można ustalić schemat i sposób diagnostyki. Najczęściej pojawia się informacja, „mój samochód stracił moc i mam chyba uszkodzoną turbosprężarkę” lub „mam wyciek oleju z turbosprężarki”. W obu przypadkach proponuję rozpocząć działania od diagnostyki.

Regeneracja Turbosprężarki – Renault Kerax, Audi VW urwany wirnik napędzający - od strony wydechu
urwany wirnik napędzający – od strony wydechu

W przypadku pierwszym powinno się rozpocząć od diagnostyki testerem (jeśli pojazd posiada samodiagnozę). Należy odczytać błędy systemowe i ustalić czy są związane z układem turbosprężarki, tutaj warto skorzystać z danych rzeczywistych które testery często posiadają w swoim oprogramowaniu. Często się zdarza że zapamiętane błędy i nieprawidłowe odczyty np. związane z recyrkulacją spalin, niskimi wartościami przepływomierza, nieprawidłowymi wskazaniami w układzie katalitycznym czy złym funkcjonowaniem elektromagnetyczno-podciśnieniowego zaworu sterującego turbosprężarką są bezpośrednio związane z niewydolnością turbosprężarki. Podczas diagnostyki wskazane jest aby sprawdzić wartość turbodoładowania w warunkach obciążonych, czyli na hamowni lub podczas prób drogowych, jak to zazwyczaj bywa. Dobrze jest czasem porównać wskazania na testerze z pomiarem analogowym włączając się manometrem do układu.

Taka diagnostyka powinna ukierunkować mechanika czy zmniejszona moc ma przyczynę w turbosprężarce czy np. w układzie wtrysku paliwa. Jeśli ustalimy że przyczyna leży po stronie turbosprężarki to najczęściej możemy się spodziewać  uszkodzonego układu geometrii oraz uszkodzonych wirników turbosprężarki. Niesprawność wirnika napędowego po stronie wydechowej może być związana ze zbyt wysoką temperaturą spalin – bardzo często spotykana usterka w silnikach benzynowych (Volkswagen silnik TSI, Citroen silnik 1,6 THP), ale też w dieslach i powiązana jest z poważną usterką wtryskiwaczy (zbyt dużo paliwa przedostaje się do komory spalania i część jest dopalana w układzie wydechowym). W pojazdach benzynowych nagminnie spotyka się pęknięcia kolektora turbosprężarki od strony wydechowej, oraz przylgni zaworu upustowego.

W przypadku drugim, gdzie zgłoszenie jest związane z wyciekiem oleju przede wszystkim należy wykonać diagnostykę mechaniczną. Powinno się najpierw ustalić gdzie znajduje się miejsce wycieku oleju. Zdemontować przewody łączące filtr powietrza z turbosprężarką i przewód ciśnieniowy połączony z kolektorem lub chłodnicą powietrza tzw. intercoolerem. Olej może znajdować się w obu przewodach, tyle że jeśli będzie w przewodzie zasysającym to może być informacja iż przeciek oleju generuje nam odma silnika która jest wprowadzona w przewód zasysający pomiędzy filtr powietrza a turbosprężarkę. Wirnik sprężarkowy wtedy wciąga mgłę olejową i „przerzuca” ją w kierunku kolektora. Aby upewnić się co do stanu silnika warto wykonać badanie sprężania, a jeszcze lepiej kontrolę szczelności cylindrów przy pomocy urządzeń coraz rzadziej spotykanych w warsztatach samochodowych (firma Bosch jeszcze produkuje tester szczelności). Uwaga badanie sprężania przy pomocy testera diagnostycznego nie jest wiarygodne w przypadku tej usterki. Nie sposób opisać wszystkie usterki i dlatego wybrałem tylko te najczęstsze.

Regeneracja Turbosprężarki – Renault Kerax, Audi VW Wypalenie rozpylacza, które skutkuje uszkodzeniem turbosprężarki i silnika
Wypalenie rozpylacza, które skutkuje uszkodzeniem silnika

Jeśli już mechanik wie że przyczyną defektu jest turbosprężarka to są dwie opcje działania, wymiana na nową lub jej regeneracja. Regeneracją zajmują się wyspecjalizowane warsztaty wyposażone w odpowiednie wyważarki, szlifierki a w ostatnim czasie urządzenia umożliwiające dynamiczne ustawienie mechanizmu geometrii i pełną kontrolę wydajności turbin. Takie urządzenie powstało np. w polskiej firmie Cimat z Bydgoszczy i jest coraz częściej stosowane w pracowniach regeneracji turbosprężarek.

Podczas weryfikacji turbosprężarki bardzo ważne są wstępne oględziny wirników, potencjalne ich odkształcenie lub ubytek. Weryfikacji podlegają także wymiary średnicy wałka, luzy pierścieni uszczelniających, luz osiowy wałka oraz średnice korpusu.

Kolejnym etapem jest weryfikacja mechanizmu sterowania zmienną geometrią. Najpierw należy dokonać wizualnych oględzin. Wszelkie wypalenia i ubytki w łopatkach już na początku nadają całemu zespołowi opcję wymiany na nowy.

Regeneracja Turbosprężarki – Renault Kerax, Audi VW  Wypalone łopatki geometrii turbosprężarki poprzez wysoką temperaturę gazów spalinowych
Wypalone łopatki geometrii turbosprężarki poprzez wysoką temperaturę gazów spalinowych

Częstą usterką jest stała lub czasowa blokada łopatek w punkcie maksymalnej wydajności, co w pracy silnika powoduje występowanie błędu „ciśnienie doładowania zbyt wysokie” lub innego błędu np. „zbyt niski sygnał zaworu” mylnie odczytywany jako zbyt niskie doładowanie. Mechanik weryfikując stan takiej turbosprężarki powinien skupić się bardziej nad jakością ruchu łopatek. Błędnym jest za każdym razem tylko oczyszczanie mechanizmu. Podczas kontroli należy rozpocząć od określenia stanu przylgni po której łopatki pracują. Jeśli w przylgni są wypracowane zagłębienia to mechanizm podlega bezwzględnej wymianie. Jeżeli łopatki są w dobrym stanie, przylgnia nie posiada wgłębień, to dokonujemy pomiaru luzu sworzni łopatek. Producenci zazwyczaj nie podają tych informacji i to należy do doświadczenia wyspecjalizowanej firmy. Często tego typu usterki powstają w grupie Volkswagena z silnikiem diesla 2.0 i 1.9, oraz w Fordzie i grupie PSA w silniku 1.6 diesla.

Rzadziej ale też spotkać się można z zablokowaniem geometrii na odcinku; zawór podciśnienia – łącznik mechanizmu. Czasem jest to związane z luzem na sworzniu dźwigni łączącej, albo z uszkodzonym zaworem.

Czy geometrię i zestawy naprawcze można wymieniać w warunkach typowego warsztatu samochodowego ?

Precyzyjny mechanik jest w stanie dokonać wymiany zespołu, jest też w stanie wymienić pierścienie tulejki i zmontować turbosprężarkę.

Nie wykona jednak wyważenia wirników i nie sprawdzi poprawnego ustawienia przepływu spalin i ustawień geometrii, bo po prawidłowym montażu turbosprężarkę należy poddać testom na urządzeniach diagnostycznych. Idealny sposób testowania i wyważania przechodzi kilka etapów:

  • wyważenie wałka z wirnikiem napędowym i sprężarkowym
  • wyważenie kompletnego rdzenia w zależności od rodzaju i wielkości turbosprężarki przy obrotach zazwyczaj od 5000 do 60 000 obr./min (lub według zaleceń producentów) – taką możliwość posiada urządzenie CMT48VSR Twin firmy Cimat (możliwość rozpędzenia turbosprężarki nawet do 300 000 obr / min)
  • Kontrola wydajności, oraz ustawienie geometrii np. za pomocą Turbo Test Pro
Więcej i TwinTurbo i BiTurbo - przeczytaj

Warto skupić się właśnie na mechanizmie geometrii. Na rynku pojawiło się wiele firm specjalizujących się w produkcji części zamiennych do turbosprężarek (Melett, Jrone). Są to produkty zamienne, bo producenci turbosprężarek często nie są zainteresowani wprowadzaniem poszczególnych elementów do sprzedaży.  Duża ilość produktów jest sprowadzona z Chin i nie posiada pełnej dokładności jak. Ponadto owe części często są wyprodukowane z gorszej jakości materiału niż oryginał.

Regeneracja Turbosprężarki – Renault Kerax, Audi VW Uszkodzenie przylgni zaworu upustowego - Audi 2.0 TFSI
Uszkodzenie przylgni zaworu upustowego – Audi 2.0 TFSI

Z takim problemem można się spotkać w mechanizmie sterującym geometrią. Najczęstszą wadą produkcyjną jest nieprawidłowy kąt osadzenia dźwigni łączącej łopatki z zaworem lub samo ustawienie łopatek. Są to oczywiście minimalne przesunięcia i trudno je wykryć bez specjalnych urządzeń pomiarowych jak i wzornika. Większość tych błędów można wyeliminować jeśli posiada się dość innowacyjne urządzenia jak wspomniane wyżej „Turbo Test Pro”. Badanie i regulacja polega na wprowadzeniu kompletnie zmontowanej turbosprężarki (czasem nawet z kolektorem wydechowym) w wysokie momenty obrotowe zadane programowo z urządzenia. Podczas testu bada się współczynnik doładowania po stronie wirnika sprężarkowego w opcji z symulacją pracy na silniku (urządzenie posiada możliwość spiętrzenia strumienia powietrza).  Podczas takich dynamicznych i obciążeniowych testów operator jest w stanie określić stan łopatek wirnika napędowego, sprężarkowego oraz braki w produkcji i zużycia poszczególnych elementów, w tym układu geometrii. W przypadku ww. nieprawidłowości produkcyjnych geometrii, bardzo łatwo można dostosować prawidłowe ustawienie zaworu w celu uzyskania odpowiedniego przepływu spalin biorąc pewien zapas niedokładności produkcyjnej. Dzieje się to wszystko dlatego że konstrukcja turbosprężarki posiada pewien nadmiar wydajności.

POJAZDY CIĘŻAROWE posiadające układ z turbodoładowaniem

Regeneracja Turbosprężarki – Renault Kerax, Audi VW

DAF: CF75, CF85, LF45, LF55, XF75, XF95, XF105,

IVECO: Euro Cargo, Stralis, Trakker

MAN: F2000, TGA, TGL, TGM, TGS, TGX

MERCEDES-BENZ: Actros,Antos, Arocs, Atego, Axor, Zetros

RENAULT: Kerax, Magnum, Premium Route, R Major

SCANIA: D, D WIDE, C, K, T, P, R

TATRA: 810, 815

VOLVO: F10, F12, F16, FE, FH, FH13, FH16, FL, FM, FMX

AUTOBUSY posiadające układ z turbodoładowaniem

AUTOSAN: A0808T, A1010T, A1012T, A0909L, A1212C, A1213C, A1112T, H6-10,
H7-10, H10-10S, M09LE, M12LE,

BOVA: Futura, New Futura, Lexio, Magiq, Synergy,

IRISBUS: Agora, Citelis, Crossway, GX127,  Iliade, Magelys, Cristalis, Proway, Proxys,

ISUZU: Citibus, Novo, Novo Ultra, Turquoise

JELCZ: M121, M125M, 120M,

MAN: A21, Lion’s City/Intercity, Lion’s Regio, NG, NL, NM, NÜ, SG,

MERCEDES: CapaCity, Citaro (0530), Cito (0520), Conecto, Tourismo, Travego, Turino, 0345, 0404, 0405, 0407, 0408, 0530,

NEOPLAN: K4016,N216,  N316, N4009, N4016, N4020, N4021, N4026,

RENAULT: FR1, PR100, PR180, R312,

SCANIA: CL94UB,CN94UA, CN94UB, CN113CLL, CN270UA, CN270UB, CN280UA, Irizar,

SETRA: S215, S315, S316, S411, S412, S415, S416, S417, S419,  S431,

SOLARIS: Urbino 12 (I, II, III generacja), Urbino 15, Urbino 18,

SOLBUS: B9.5, C9.5, C10.5, LH9.5,  Solcity SM 10, Solcity 11L, Solcity 11M, Solcity SM 12, Solcity SM18, Soltour SL10, Soltour SL11, Soltour ST10, Soltour ST11,

SOR: BN 12, NB 12, NB 18, NC 18,

VOLVO: B10BLE, B10L, B10LA, B10M, 7000, 7000A, 7700, 7700A, 9700,

Samochody OSOBOWE

ABARTH: 500 (benzynowy: 1.4 Turbo) , Grande Punto (benzynowy:  1.4 Turbo)

ALFA ROMEO: 147 (benzynowe: 1.6, 2.0, 3.2 GTA; Diesla: 1.9 JTD), 156 (benzynowe: 1.6TS, 1.8TS,2.0TS,2.0JTS,2.5Q-system,2.5V6, 3.2GTA; Diesla: 1.9JTD, 1.9M-jet, 2.4JTD, 2.4M-jet), 159 (benzynowe: 1.8MPI, 1.75TBI, 1.9JTS, 2.2JTS, 3.2JTS; Diesla: 1.9JTDM, 2.0JTDM, 2.4JTDM), 166 (benzynowe: 2.0T Spark, 2.0V6, 2.5V6, 3.0V6, 3.2V6; Diesla: 2.4JTD),  4C (1.75 Turbo) 8C (4,7V8), Brera (1.75TBi, 2.2JTS, 3.2JTS; Diesla: 2.0JTDm, 2.4 JTDm Q-Tronic, 2.4JTDm), Giulietta (1.4 Turbo, 1.75 Turbo; Diesla: 1.6JTDm, 2.0JTDm), GT (1.8TS, 2.0JTS, 3.2V6; Diesla: 1.9JTD), GTV (1.8 Twin Spark, 2.0 Twin Spark, 2.0JTS,2.0V6 Turbo, 3.0V6, 3.2V6), MiTo (0.9 Twin Air, 1.4, 1.4 Multi Air, 1.4T JET, 1.4 Turbo Multi Air; Diesla: 1.3JTDM, 1.6JTDM)

ASTON MARTIN: DB7 Zagato, DB7GT, V12 Vanquish S, DBS, DB9, Vantage V8/V12, Vanquish, Rapide, One-77, Cygnet,

AUDI: A1 (benzynowe: 1.2TFSI Turbo, 1.4TFSI Turbo, 2.0TFSI; Diesla: 1.6TDI), A2 (benzynowe: 1.4, 1.6FSI, 1.2TDI, 1.4TDI), A3 I generacji (benzynowe: 1.6, 1.8, 1.8 Turbo; Diesla: 1.9TDI, 1.9TDI PD),A3 II generacji (benzynowe: 1.4TFSI Turbo, 1.6, 1.6FSI, 1.8TFSI Turbo, 2.0TFSI Turbo, 3.2V6; Diesla: 1.6TDI, 1.9TDI, 2.0TDI), A3 III generacji (benzynowe: 1.2TFSI Turbo, 1.4TFSI Turbo, 1.8TFSI Turbo, 2.0TFSI Turbo, 2.5TFSI Turbo; Diesla: 1.6TDI, 2.0TDI), A4 I generacji (benzynowe: 1.6, 1.8, 1.8 Turbo, 2.4, 2.6, 2.8, S4, RS4; Diesla: 1.9DI, 1.9TDI, 2.5TDI), A4 II generacji (benzynowe: 1.6, 1.8, 1.8 Turbo, 2.4, 2.6, 2.8, S4, RS4; Diesla: 1.9TDI, 2,5TDI), A4 III generacji (benzynowe: 1.6, 1.8 Turbo, 2.0, 2.0FSI, 2.4, 3.0, S4; Diesla: 1.9TDI, 2.5TDI), A4 IV generacji (benzynowe: 1.6, 1.8 T, 2.0,, 2.0TFSI Turbo, 3.2FSI, S4, RS4; Diesla: 1.9TDI, 2.0TDI, 2.5TDI, 3.0TDI), A5 (benzynowe: 1.8TFSI Turbo, 2.0TFSI Turbo, 3.0TFSI Turbo, 3.2FSI, 4.2FSI; Diesla: 2.0TDI, 2.7TDI, 3.0TDI), A6 II generacji (benzynowe: 1.8, 1.8 Turbo, 2.0, 2.4, 2.7 Biturbo, 2.8, 3.0, 4.2; Diesla: 1.9TDI, 2.5TDI), A6 III generacji (benzynowe: 2.0TFSI Turbo, 2.4, 2.8FSI, 3.0TFSI Turbo, 3.2FSI, 4.2, 4.2FSI, 5.2FSI; Diesla: 2.0TDI, 2.7TDI, 3.0TDI), A6 IV generacji (benzynowe: 1.8TFSI Turbo, 2.0TFSI Turbo, 2.8FSI, 4.0TFSI Biturbo), A7 (benzynowe: 2.0TFSI Turbo, 2.8FSI, 3.0TFSI Turbo, 4.0TFSI Turbo; Diesla: 3.0TDI), A8 I generacji (benzynowe: 2.8, 3.7, 4.2, 6.0; Diesla: 2.5TDI, 3.3TDI), A8 II generacji (benzynowe: 2.8FSI, 3.0, 3.2FSI, 3.7, 4.2, 6.0; Diesla: 3.0TDI, 4.0TDI, 4.2TDI), A8 III generacji (benynowe: 2.0TFSI Hybrid Turbo, 3.0TFSI Turbo, 4.0TFSI Turbo, 4.2FSI, 6.3FSI; Diesla: 3.0TDI, 4.2TDI), Q3 (benzynowe:1.4TFSI Turbo, 2.0TFSI Turbo, 2.5TFSI Turbo; Diesla: 2.0TDI), Q5 (benzynowe: 2.0TFSI Turbo, 3.2FSI, 3.0TFSI Turbo; Diesla: 2.0TDI, 3.0TDI), Q7 I generacji (benzynowe: 3.0TFSI Turbo, 3.6FSI, 4.2FSI; Diesla: 3.0TDI, 4.2TDI, 6.0TDI), R8 (benzynowe: 4.2FSI, 4.2FSI), TT I generacji (benzynowe: 1.8 Turbo, 3.2VR6), TT II generacji (benzynowe: 1.8TFSI Turbo, 2.0TFSI Turbo, 2.5TFSI Turbo, 3.2; Diesla: 2.0TDI), TT III generacji (benzynowe: 2.0TFSI Turbo; Diesla: 2.0TDI)

BENTLEY: Continental GT, Continental Flying Spur, Continental GTC, GT Supersport, Mulsanne, Bentayga

BMW: 5 Gran Turismo (benzynowe: 535i=3.0R6 Turbo, 550i=4.4V8 Twin-turbo; Diesla: 530d=3.0R6, 535d=3.0R6 Twin-turbo ), E46 (benzynowe: 316i, ; Diesla: ), E53, E60,  E63, E64, E65/E66, E70, E71, E83, E87, E90, E92, F01, F06, F10/11, F13,  F20, F25, F30, F82, G11, Z4

CHEVROLET:

CITROEN: C-Elysse, C1 I generacji (benzynowe: 1.0; Diesla: 1.4HDi), C1 II generacji (benzynowe: 1.0VTi, 1.2), C2 (benzynowe: 1.1i, 1.4i, 1.6i, 1.6VTS; Diesla: 1.4HDi, 1.6HDi), C3 I generacji (benzynowe: 1.1, 1.4, 1.6; Diesla: 1.4HDi, 1.6HDi), C3 II generacji (benzynowe: 1.0VTi, 1.1, 1.2VTi, 1.4, 1.6; Diesla: 1.4HDi, 1.6Hdi) C3 Picasso (benzynowe: 1.4VTi, 1.6VTi; Diesla: 1.6HDi, 1.6HDI FAP), C4 I generacji (benzynowe: 1.4, 1.6, 1.6VTi, 1.6THP, 2.0, 2.0VTS; Diesla: 1.6HDi, 2.0HDi), C4 II generacji (benzynowe: 1.4VTi, 1.6VTi, 1.6THP; Diesla: 1.6HDi, 2.0HDi), C4 Picasso (benzynowe: 1.6VTi, 1.6THP Turbo,1.8, 2.0; Diesla: 1.6HDi, 2.0HDi), C5 I generacji (benzynowe: 1.8, 2.0, 3.0; Diesla: 2.0HDi, 2.2HDi), C5 II generacji (benzynowe: 1.8, 2.0, 3.0; Diesla: 2.0HDi, 2.2HDi), C6 (benzynowe 3.0V6; Diesla: 2.2HDi, 2.7V6HDi, 3.0V6HDi), C8 (benzynowe 2.0, 2.2, 3.0V6; Diesla: 2.0HDi FAP, 2.2HDI FAP), DS3(benzynowe 1.2VTi, 1.4VTi, 1.6VTi, 1.6THP), DS4 (benzynowe: 1.6VTi, 1.6THP; Diesla: 1.6HDi, 1.6e-HDi, 2.0HDi), DS5 (benzynowe: 1.6THP; Diesla: 1.6HDi, 2.0HDi)

DACIA: Duster (benzynowe: 1.2TCe, 1.6; Diesla: 1.5dCi), Lodgy (benzynowe: 1.2TCe, 1.6MPI; Diesla: 1.5dCi), Logan I generacji (benzynowe: 1.2, 1.4, 1.6; Diesla: 1.5dCi), Logan II generacji (benzynowe: 0.9TCe, 1.0, 1.2, 1.6; Diesla: 1.5dCi), Sandero (benzynowe: 1.2, 1.4, 1.6; Diesla: 1.5dCi)

FIAT: 500 (benzynowe: 0.9 Twin Air Turbo, 1.2 8V, , 1.4 StarJet, 1.4 T-Jet Turbo; Diesla: 1.3 MultiJet), Albea (benzynowe: 1.2 SOHC, 1.2 DOHC, 1.4 SOHC; Diesla: 1.3 MultiJet) , Bravo II generacji (benzynowe: 1.4, 1.4 T-Jet Turbo, 1.4 MultiAir Turbo; Diesla: 1.6 JTD MultiJet, 1.9JTD MultiJet, 2.0 JTD MultiJet), Croma (benzynowe: 1.8 16, 2.2; Diesla: 1.9 MultiJet, 2.4 MultiJet), Freemount (benzynowe: 2.4, 3.6V6; Diesla: 2.0), Idea (benzynowe: 1.2, 1.4, 1.4 StarJet; Diesla: 1.3 MultiJet, 1.9 MultiJet), Linea (benzynowe: 1.4, 1.4 T-Jet Turbo; Diesla: 1.3 MultiJet, 1.6 MultiJet), Panda II generacji (benzynowe: 1.1, 1.2, 1.4; Diesla: 1.3 JTD MultiJet), Panda III generacji (benzynowe: 0.9 TwinAir, 0.9 TwinAir Turbo; Diesla: 1.3 MultiJet), Punto II generacji (benzynowe: 1.2, 1.4, 1.4 StarJet, 1.4 T-Jet Turbo; Diesla: 1.3 MultiJet, 1.6 MultiJet, 1.9 MultiJet), Stilo (benzynowe: 1.2, 1.4, 1.6, 1.8, 2.4; Diesla: 1.9JTD), Ulysse II generacji (beznynowe: 2.0, 3.0V6; Diesla: 2.0JTD, 2.2JTD)

FORD: C-MAX I generacji (benzynowe: 1.6, 1.8, 2.0; Diesla: 1.6TDCi, 1.8TDCi, 2.0TDCi), C-MAX II generacji (benzynowe: 1.6, 1.6 Turbo; Diesla: 1.6TDCi, 2.0TDCi) Fiesta IV generacji (benzynowe: 1.25, 1.3, 1.4, 1.6; Diesla: 1.8D, 1.8TD), Fiesta V generacji (benzynowe: 1.25, 1.3, 1.4, 1.6, 2.0; Diesla: 1.4TDCi, 1.6TDCi), Fiesta VI generacji (benzynowe: 1.0, 1.25, 1.4, 1.6; Diesla: 1.4TDCi, 1.5TDCi, 1.6TDCi)  Focus I generacji (benzynowe: 1.4, 1.6, 1.8, 2.0; Diesla: 1.8DI, 1.8TDDI, 1.8TDCi), Focus II generacji (benzynowe: 1., 1.6, 1.6 Ti+VCT, 1.8, 2.0, 2.5 Turbo; Diesla: 1.6TDCi, 1.8TDCi, 2.0TDCi), Focus III generacji (benzynowe: 1.0 EcoBoost, 1.5 EcoBoost, 1.6 EcoBoost, 1.6 Duratec, 1.6Ti+VCT, 2.0EcoBoost, 2.3 EcoBoost; Diesla: 1.5TDCi, 1.6TDCi, 2.0TDCi), Fusion (benzynowe: 1.25i, 1.4i, 1.6i; Diesla: 1.4TDCi, 1.6TDCi), Galaxy I generacji (benzynowe: 2.0, 2.3, 2.8VR6, ; Diesla: 1.9TDI), Galaxy II generacji (benzynowe: 2.0 Duratec, 2.3 Duratec, 2.5; Diesla: 1.8TDCi, 2.0TDCi, 2.2TDCi), Ka I generacji (benzynowe: 1.0, 1.3OHV, 1.3OHC, 1.6), Ka II generacji (benzynowe: 1.2; Diesla: 1.3 MultiJet)  Kuga (benzynowe: 2.5 Turbo; Diesla: 2.0TDCi), Kuga II generacji (benzynowe: 1.6 EcoBoost, 2.0 EcoBoost; Diesla: 1.5TDCi, 2.0 Duratorq), Mondeo III generacji (benzynowe: 1.8, 1.8SCi, 2.0, 2.5, 3.0, 3.0ST220; Diesla: 2.0TDDi, 2.0TDCi, 2.2TDCi), Mondeo IV generacji (benzynowe: 1.6Ti-VCT, 1.6 EcoBoost, 2.0, 2.0 EcoBoost, 2.3, 2.5 Turbo; Diesla: 1.6TDCi, 1.8TDCi, 2.0TDCi, 2.2TDCi), Mondeo V generacji (benzynowe: 1.5 EcoBoost, 2.0 EcoBoost; Diesla: 1.5TDCi, 2.0TDCi, 2.0TDCi Twin Turbo TDCi),
S-MAX I generacji (benzynowe: 2.0 Duratec, 2.3 Duratec, 2.5 Duratec; Diesla: 1.8TDCi, 2.0TDCi, 2.2TDCi), S-MAX II generacji (benzynowe: 1.5 EcoBoost, 2.0 EcoBoost; Diesla: 2.0TDCi)

HONDA: Accord VI generacji (benzynowe: 1.6, 1.8VTEC, 2.0VTEC, 2.2VTEC, 2.3VTEC, 3.0VTEC; Diesla: 2.0TD), Accord VII generacji (benzynowe: 2.0VTEC, 2.4VTEC; Diesla: 2.2i-CTDi), AccordVIII (benzynowe: 2.0i-VTEC, 2.4i-VTEC; Diesla: 2.2i-DTEC) City IV generacji (benzynowe: 1.4i-DSI, 1.5i-DSI, 1.5VTEC), City V generacji (benzynowe: 1.3i-VTEC, 1.4i-VTEC, 1.5i-VTEC, 1.8i-VTEC), Civic VII generacji (benzynowe: 1.4, 1.6VTEC, 1.7, 1.7VTEC, 2.0i-VTEC; Diesla: 1.7CDTI), Civic VIII generacji (benzynowe: 1.4DSi, 1.4i-VTEC, 1.8i-VTEC, 2.0, 2.0 i-VTEC; Diesla: 2.2i-CTDi), Civic IX generacji (benzynowe: 1.4i-VTEC, 1.8i-VTEC, 2.0i-VTEC Turbo; Diesla: 1.6i-DTEC, 2.2i-DTEC), CR-V II generacji (benzynowe: 2.0VTEC, 2.4VTEC; Diesla: 2.2i-CTDi), CR-V III generacji (benzynowe: 2.0i-VTEC, 2.4i-VTEC; Diesla: 2.2i-CTDi, 2.2i-DTEC), CR-V IV generacji (benzynowe: 2.0i-VTEC, 2.4i-VTEC; Diesla: 1.6i-DTEC, 2.2i-DTEC),   CR-Z (benzynowe: 1.5SOHC VTEC), FR-V (benzynowe: 1.7i-VTEC, 2.0i-VTEC; Diesla: 2.2i-CDTi), HR-V (benzynowe: 1.6SOHC, 1.6SOHC VTEC), Jazz II generacji (benzynowe: 1.2i-DSI, 1.4i—DSI, 1.5i-VTEC), Jazz III generacji (benzynowe: 1.2i-VTEC, 1.3i-VTEC, 1.3IMA, 1.4i-VTEC)

HYUNDAI: Coupe II generacji (benzynowe:1.6, 2.0, 2.7), Elantra III generacji (benzynowe: 1.6, 1.8, 2.0; Diesla: 2.0CRDi), Elantra V generacji (benzynowe: 1.6Gamma MPI, 1.6Gamma GDI, Getz (benzynowe: 1.2, 1.3, 1.4, 1.6; Diesla: 1.5CRDi),  H-1 (benzynowe: 2.4; Diesla: 2.5CRDi), i10 I generacji (benzynowe: 1.0, 1.1SOHC, 1.2DOHC; Diesla: 1.1CRDi), i10 II generacji (benzynowe: 1.0DOHC, 1.25DOHC; Diesla: 1.1CRDi), i20 I generacji (benzynowe: 1.2, 1.4, 1.6; Disla: 1.6CRDi), i20 II generacji (benzynowe: 1.2, 1.4; Diesla: 1.1CRDi, 1.4CRDi), i30 I generacji (benzynowe: 1.4DOHC, 1.6DOHC, 2.0DOHC; Diesla: 1..6CRDi, 2.0CRDi), i30 II generacji (1.4MPI, 1.6MPI, 1.6GDI; Diesla: 1.4CRDi, 1.6CRDi), i40 (benzynowe: 1.6GDI, 2.0GDI; Diesla: 1.7CRDi),   ix55 (benzynowy: 3.8V6; Diesla: 3.0V6), Matrix (benzynowe: 1.6, 1.8), Santa Fe I generacji (benzynowe: 2.4, 2.7V6, 3.5V6; Diesla: 2.0CRDi), Santa FE II generacji (benzynowe: 2.4, 2.7V6, 3.3V6, 3.5V6; Diesla: 2.2CRDi), Santa Fe III generacji (benzynowe: 2.0Turbo, 2.4, 3.3V6; Diesla: 2.0CRDi, 2.2CRDi), Terracan (benzynowe: 3.5V6; Diesla: 2.5DTi, 2.9CRDi), Tucson I generacji (benzynowe: 2.0, 2.7V6; Diesla: 2.0CRDi, 2.8), Tucson II generacji (benzynowe: 1.6Turbo, 2.0MPI, 2.4; Diesla: 1.7CRDi, 2.0CRDi), Tucson III generacji (benzynowe: 1.6GDI, 1.6T-GDI; Diesla: 1.7, 2.0),

INFINITI: EX, FX, Q30, Q50, Q60, Q70, QX50, QX56, QX70, QX80

ISUZU:

JAGUAR: XK, XF, X-Type

KIA: Cardenza (benzynowe: 2.4 Theta GDI, 2.7Mu, 3.0Lambda GDI, 3.3Lambda GDI, 3.5Lambda), Carens IV generacji (benzynowe: 1.6GDI, 2.0GDI; Diesla: 1.7CRDi), Carnival II generacji (benzynowe: 2.7, 3.5, 3.8; Diesla: 2.2CRDi, 2.9CRDi), Cee’d I generacji (benzynowe: 1.4, 1.6; Diesla: 1.6CRDi), Ceed II generacji (benzynowe: 1.0T-GDI, 1.4, 1.6GDI, 1.6T-GDI; Diesla: 1.4CRDi, 1.6CRDi), Cerato (benzynowe: 1.6 Diesla: 1.5CRDi, 2.0CRDi), Opirus (benzynowe: 2.7, 3.3, 3.5, 3.6, 3.8), Optima (benzynowe: Picanto I generacji (benzynowe: 1.0GSL, 1.1GSL; Diesla: 1.1DSL), Picanto II generacji (benzynowe:  1.0MPI, 1.2MPI), Rio II generacji (benzynowe: 1.4, 1.6CVVT; Diesla: 1.5CRDi), Rio III generacji (benzynowe: 1.25Kappa, 1.4Gamma, 1.6Gamma; Diesla: 1.1, 1.4), Sorento I generacji (benzynowe: 2.4, 3.5, 3.8; Diesla: 2.5CRDi), Sorento II generacji (benzynowe: 2.4CVVT; Diesla: 2.2DVGT), Sorento III generacji: (Diesel: 2.0CRDi, 2.2CRDi) Soul (benzynowe: 1.6DOHC, 1.6GDI, 2.0DOHC; Diesla: 1.6GDI), Sportage II generacji (benzynowe: 2.0DOHC; Diesla: 2.0CRDi, 2.7CRDi), Sportage III generacji (benzynowe: 1.6GDI, 1.7CRDi, 2.0CRDi), Venga (benzynowe: 1.4DOHC, 1.6DOHC; Diesla: 1.4CRDi, 1.6CRDi),

LANCIA: Delta, Musa, Phedra, Thesis, Ypsilon

LAND ROVER: Freelander, Discovery Sport, Range Rover Sport,  Range Rover Evoque

LEXUS: IS, ISF, RX, S-Type

MASERATI: Coupe/Spyder, Gran Cabrio,  Gran Turismo, Quattroporte V generacji, Quattroporte VI generacji,

MAYBACH: 57, 62

MAZDA: 3, 6, CX-7, CX-9, Premacy, RX-8

MERCEDES BENZ: AMG GT (benzynowy: 4.0V8 TwinTurbo), C117 (benzynowe: CLA180Turbo, CLA200Turbo, CLA250Turbo, CLA45AMG; Diesla: CLA200CDI, CLA220CDI), SLS AMG (C197) (benzynowy: 6.3V8 Biturbo), C215, C216, C218 (benzynowe: CLS350, CLS500 Twinturbo, CLS63AMG; Diesla: CLS250CDI, CL350CDI), C219 (benzynowe: CLS280, CLS350, CLS350CGI, CLS500, CLS55AMG, CLS63AMG; Diesla: CLS320CDI), CL203 (benzynowe: CLC160, CLC180Kompressor, CLC230, CLC350; Diesla: CLC200CDI, CLC250CDI, C320CDI), G63 6×6, R171, R172, R230,  R231, SLR, Vaneo, W164, W166, W169 (benzynowe: 1.5, 1.7, 2.0, 2.0Turbo; Diesla: 2.0CDI), W176 (benzynowe: 1.6, 2.0, 2.0Turbo, 2.0AMG Turbo; Diesla: 1.8), W203 (benzynowe: C180, C180Kompressor, C200Kompressor, C200CGI, C230, C230Kompressor, C240, C280, C320, C350; Diesla: C200CDI, C220CDI, C270CDI, C320CDI), W204 (benzynowe: C180Kompressor, C200Kompressor, C230, C280, C300, C350, C350CGI, C63AMG; Diesla: C180CDI, C200CDI, C220CDI, C250CDI, C300CDI, C320CDI, C350CDI), W205 (benzynowe: C180Turbo, C200Turbo; Diesla: C220), W209 (benzynowe: CLK200CGI, CLK200Kompressor, CLK240, CLK280, CLK320, CLK350, CLK500, CLK55AMG, CLK63AMG, CLK DTM AMG; Diesla: CLK220CDI, CLK270CDI, Clk320CDI),  W211, W212, W213, W220, W221, W222, W245 (benzynowe: 1.5, 1.7, 2.0, 2.0Turbo; Diesla: 2.0CDI), W246 (benzynowe: 1.6, 2.0; Diesla: 1.8CDI), X156, X164, X166, X204,

MITSUBISHI: Carisma, Colt, Eclipse, Galant, Grandis, L200, Lancer, Outlander, Pajero,

NISSAN: 350Z, 370Z, Almera, Almera Tino, GT-R, Maxima, Micra, Murano, Navara, Note, Primera, Pulsar, Qashqai, Tiida, X-Trail,

OPEL: Adam, Agila I generacji (benzynowe: 1.0Twinport, 1.2Twinport ; Diesla: 1.3CDTI)), Agila II generacji (benzynowe: 1.0ecoFlex, 1.2; Diesla: 1.3CDTI), Antara (benzynowe: 2.4Ecotec, 3.2Ecotec; DIesla: 2.0CDTI, 2.2CDTI), Astra H (benzynowe: 1.4, 1.4ecoflex, 1.6Twinport, 1.6ecoflex, 1.6Turbo, 2.0Turbo; Diesla: 1.3CDTI, 1.7CDTI, 1.9CDTI,   , Corsa, Insignia, Karl, Meriva, Signum, Speedster, Tigra, Vectra, Zafira,

PEUGEOT: 1007 (benzynowe: 1.4, 1.6; Diesla: 1.4HDI, 1.6HDI), 107 (benzynowe:1.0i; Diesla: 1.4HDI), 108 (benzynowe: 1.0VTi, 1.2VTi), 206 + (benzynowe: 1.1, 1.4; Diesla: 1.4HDI), 207 (benzynowe: 1.4, 1.4VTi, 1.6, 1.6Ti, 1.6THP, 1.6THP RC), 208 (benzynowe: 1.0VTi, 1.2VTi, 1.4VTi, 1.6VTi, 1.6THP; Diesla: 1.4HDI, 1.6HDI), 3008 (benzynowe: 1.2THP, 1.6VTi, 1.6THP; Diesla: 1.6HDi, 2.0HDi), 301 (benzynowe: 1.2VTi, 1.6VTi; Diesla: 1.6HDI), 307 (benzynowe: 1.4SOHC, 1.4DOHC, 1.6DOHC, 2.0DOHC; Diesla: 1.4HDi, 1.6HDi, 2.0HDi SOHC), 308 I generacji (benzynowe: 1.4VTi, 1.6VTi, 1.6THP, 1.6GTI; Diesla: 1.6HDi, 2.0HDi), 308 II generacji (benzynowe: 1.2VTi, 1.6 Tubo; Diesla: 1.6HDi, 2.0HDi), 4007 (benzynowe: 2.0DOHC, 2.4DOHC MIVEC; Diesla: 2.2HDi), 407(benzynowe: 1.8, 2.0, 2.2, 3.0; 1.6HDI, 2.0HDI, 2.2HDI, 3.0HDI), 5008 (benzynowe: 1.6VTi, 1.6THP; Diesla: 1.6HDI, 2.0HDI), 607 (benzynowe: 2.0, 3.0; Diesla: 2.2HDI, 2.2HDI Bi-Turbo, 2.7HDI), RCZ (benzynowe: 1.6THP Turbo; Diesla: 2.0HDI)

PORSCHE:

RENAULT: Avantime (benzynowe: 2.0Turbo, 2.9V6; Diesla: 2.2dCi), Clio III generacji (benzynowe: 1.2, 1.2TCE, 1.4, 1.6, 2.0; Diesla: 1.5dCi), Clio IV generacji (benzynowe: 0.9TCE, 1.2, 1.2TCE, 1.6RS; Diesla: 1.5dCi), Espace IV generacji (benzynowe: 2.0, 2.0Turbo, 3.5V6; Diesla: 1.9dCi, 2.0dCi, 2.2dCi, 3.0V6dCi), Espace V generacji (benzynowe: 1.7TCe; Diesla: 1.6dCi, 1.6dCi TwinTurbo), Fluence (benzynowe: 1.6; Diesla: 1.5dCi, 1.6dCi), Koleos (benzynowy: 2.5; Diesla: 2.0dCi), Kadjar: (benzynowe: 2.2TCe; Diesla: 1.5dCi, 1.6dCi), Laguna II generacji (benzynowe: 1.6, 1.8, 2.0, 2.0Turbo, 2.0IDE, 3.0V6; Diesla: 1.9dCi, 2.0dCi, 2.2dCi, 2.2dCiFAP), Laguna III generacji (benzynowe: 1.6, 2.0, 2.0Turbo, 3.5V6; Diesla: 1.5dCi, 2.0dCi), Latitude (benzynowe: 2.0E85; Diesla: 2.0dCi, 3.0dCi),Megane II generacji (benzynowe: 1.4, 1.6, 2.0, 2.0Turbo, 2.0Turbo RS; Diesla: 1.5dCi, 1.9dCi, 2.0dCi), Megane III generacji (benzynowe: 1.2TCe, 1.4TCe, 1.6, 2.0TCe, 2.0Turbo; Diesla: 1.5dCi, 1.9dCi, 2.0dCi), Modus (benzynowe: 1.2, 1.2TCe, 1.4, 1.6; Diesla: 1.5dCi), Scenic II generacji (benzynowe: 1.4, 1.6, 2.0, 2.0Turbo; Diesla: 1.5dCi, 2.0dCi), Scenic III generacji (benzynowe: 1.4TCe, 1.6, 2.0; Diesla: 1.5dCi, 1.9dCi, 2.0dCi), Thalia I generacji (benzynowe: 1.2, 1.4, 1.6; Diesla: 1.5dCi), Thalia II generacji (benzynowe: 1.2, 1.4, 1.6; Diesla: 1.5dCi), Twingo II generacji (benzynowe: 1.2, 1.2TCe, 1.6; Diesla: 1.5dCi), Twingo III generacji (benzynowe: 1.0SCe),
Vel Satis (benzynowe: 2.0Turbo, 3.5V6; Diesla: 2.0dCi, 2.2dCi, 2.2dCi, 2.2dCiFAP, 3.0V6dCi),

ROLLS-ROYCE: Phantom, Ghost

SAAB: 9000 turbo, 900 turbo

SEAT: Alhambra II generacji (benzynowe: 1.4TSI Turbo, 2.0TSI Turbo; Diesla 2.0TDI), Altea (benzynowe: 1.2TSI Turbo, 1.4, 1.6, 1.8TSI Turbo, 2.0FSI, 2.0TSI Turbo; Diesla: 1.6TDI, 1.9TDI, 2.0TDI), Alteca (benzynowe: 1.0TSI Turbo, 1.4TSI Turbo; Diesla: 1.6TDI, 2.0TDI), Cordoba II generacji (benzynowe: 1.2, 1.4, 1.6, 2.0; Diesla: 1.4TDI, 1.9SDI, 1.9TDI), Exeo (benzynowe: 1.6, 1.8 Turbo, 1.8TSI Turbo, 2.0TSI Turbo; Diesla: 2.0TDI), Ibiza III generacji (benzynowe: 1.2, 1.4, 1.6, 1.8Turbo, 2.0; Diesla: 1.4TDI, 1.9TDI, 1.9SDI), Ibiza IV generacji (benzynowe: 1.2MPI, 1.4MPI, 1.2TSI Turbo, 1.4TSITurbo; Diesla: 1.2TDI, 1.4TDI, 1.6TDI, 1.9TDI, 2.0TDI),  Leon I generacji (benzynowe: 1.4, 1.6, 1.8, 1.8Turbo, 2.8VR6; Diesla: 1.9SDI, 1.9TDI), Leon II generacji (benzynowe: 1.2TSI Turbo, 1.4, 1.4TSI Turbo, 1.6, 1.8TSI Turbo, 2.0FSI, 2.0TFSI Turbo; Diesla: 1.6, 1.6TDI, 1.9TDI, 1.9TDI, 2.0TDI), Leon III generacji (benzynowe; 1.0EcoTSI Turbo, 1.2TSI Turbo, 1.4TSI Turbo, 1.4EcoTSI Turbo, 2.0TSI Turbo; Diesla: 1.6TDI, 2.0TDI),  Mii (benzynowy: 1.0MPI), Toledo III generacji (benzynowe: 1.4, 1.6, 1.8TSI Turbo, 2.0FSI, 2.0TFSI Turbo; Diesla: 1.9TDI, 2.0TDI), Toledo IV generacji (benzynowe: 1.2MPI1.2TSI Turbo, 1.4TSI Turbo; Diesla: 1.6TDI)

SKODA: Fabia I generacji (benzynowe: 1.0, 1.2MPI< 1.2HTP, 1.4MPI, 1.4, 2.0; Diesla: 1.4TDI, 1.9SDI, 1.9TDI), Fabia II generacji (benzynowe: 1.2HTP, 1.2TSI Turbo, 1.4, 1.4TSI Turbo, 1.6; Diesla: 1.2TDI, 1.4TDI, 1.6TDI, 1.9TDI), Fabia III generacji (benzynowe: 1.0MPI, 1.2TSI Turbo; Diesla: 1.4TDI), Octavia II generacji (benzynowe: 1.4, 1.4TSI Turbo, 1.6MPI, 1.6FSI,1.8TSI Turbo,  2.0TFSI Turbo; Diesla: 1.9TDI, 2.0TDI),Octavia III generacji (benzynowe: 1.2TSI Turbo, 1.4TSI Turbo, 1.8TSI Turbo, 2.0TSI Turbo; Diesla: 1.6TDI, 2.0TDI),  Roomster (benzynowe: 1.2HTP, 1.2TSI Turbo, 1.4, 1.6; Diesla: 1.2TDI, .4TDI,, 1.6TDI, 1.9TDI), Superb I generacji (benzynowe; 1.8Turbo, 2.0, 2.8; Diesla: 1.9TDI, 2.0TDI, 2.5TDI), Superb II generacji (benzynowe: 1.4TSI Turbo, 1.8TSI Turbo, 2.0TSI Turbo, 3.6FSI; Diesla: 1.6TDI, 1.9TDI, 2.0TDI), Superb III generacji (benynowe: 1.4TSI Turbo, 1.4TSI ACT Turbo, 1.8TSI Turbo, 2.0TSI Turbo; Diesla: 1.6TDI, 2.0TDI), Yeti (benzynowe: 1.2TSI Turbo, 1.4TSI Turbo,

SMART: ForFour, ForTwo, Roadster

SUBARU: Forester, Impreza, Legacy, Outback, Tribeca,

SUZUKI: Baleno, Celerio, Jimny, Swift, SX4, Vitara,

TOYOTA: Auris, Avensis, Aygo, Camry, Celica, Corolla, Corolla Verso, Highlander, Hilux, Previa, Prius, RAV4, Verso, Yaris, Yaris Verso,

VOLKSWAGEN: Amarok (benzynowe: 2.0 TSI Turbo; Diesla: 2.0TDI), Beetle (benzynowe:  2.0 TSI Turbo, 2.5 TSI Turbo; Diesla: 1.6TDI, 2.0TDI), CC (benzynowe: 1.4TSI Turbo, 1.8TSI Turbo, 2.0TDI Turbo, 3.6V6; Diesla: 2.0TDI),  Eos I generacji (benzynowe: 1.4TSI Turbo, 2.0FSI, 2.0TFSI Turbo, 2.0TSI Turbo, 3.2V6, 3.6V6), Eos II generacji (benzynowe: 1.4TSI Turbo, 2.0TSI Turbo; Diesla: 2.0TDI), Golf V (benzynowe: 1.4, 1.4FSI, 1.4TSI Turbo,, 1.6, 1.6FSI, 2.0FSI, 2.0TFSI Turbo, R32; Diesla:2.0SDI, 1.9TDI, 2.0TDI), Golf VI (benzynowe: 1.2TSI Turbo, 1.4, 1.4TSI Turbo, 1.8TSI Turbo, 2.0GTI Turbo, 2.0GTI Turbo 35, R; Diesla: 1.6TDI, 2.0TDI, 2.0GTD), Golf VII (benzynowe: 1.2TSI Turbo, 1.4TSI Turbo, 2.0GTI Turbo, 2.0TSI Turbo; Diesla: 1.6TDI, 2.0TDI, 2.0GTD), Golf Plus, Jetta V (benzynowe: 1.6, 1.6FSI, 2.0FSI, 2.0TFSI Turbo, 2.5R5; Diesla: 1.9TDI, 2.0TDI, 2.5TDI), Jetta VI (benzynowe: 1.2TSI Turrbo, 1.4TSI Turbo, 2.0TFSI Turbo, 2.5FSI; Diesla: 1.6TDI, 2.0TDI), Lupo, Passat, Phaeton (benzynowe: 3.2FSI, 3.6FSI, 4.2V8, 6.0W12; Diesla: 3.0TDI, 5.0TDI), Polo IV (benzynowe: 1.2, 1.4, 1.4FSI, 1.6, 1.8; Diesla: 1.4TDI, 1.9SDI, 1.9TDI), Polo V (benzynowe: 1.0, 1.2, 1.2TSI Turbo, 1.4, 1.4GTI, 1.6; Diesla: 1.2TDI, 1.6TDI), Scirocco (benzynowe: 1.4TSI Turbo, 2.0TSI Turbo, 2.0FSI; Diesla: 2.0TDI), Sharan II generacji (benzynowe: 1.4TSI Turbo, 2.0TSI Turbo; Diesla:2.0TDI), Tiguan I generacji (1.4TSI Turbo, 2.0TSI Turbo,; Diesla: 2.0TDI), Tiguan II generacji ( benzynowe: 1.4TSI Turbo, 2.0TSI Turbo; Diesla: 2.0TDI), Touareg I generacji (benzynowe 3,2V6, 3.6V6, 4.2V8, 6.0W12; Diesla: 2.5TDI, 3.0TDI, 4.9TDI), Touareg II generacji (benzynowe: 3.6FSI; Diesla: 3.0TDI, 4.2 V8 TDI), Touran I generacji (benzynowe:1.4TSI Turbo, 1.6MPI, 1.6FSI, 2.0FSI; Diesla: 1.9TDI, 2.0TDI), Touran II generacji (benzynowe: 1.2TSI Turbo, 1.4TSI Turbo; Diesla: 1.6TDI, 2.0TDI), Touran III generacji (benzynowe: 1.2TSI Turbo, 1.4TSI Turbo, 1.8 TSI Turbo; Diesla 1.6TDI, 2.0TDI)

VOLVO: C30, C70, S40, S60, S80, V40, V50, XC60, XC90

Zobacz również: Pojazdy Zabytkowe