Elektromagnetyczny wtryskiwacz CR w swojej budowie zawiera kilka głównych elementów:
- Korpus wtryskiwacza
- Rozpylacz
- Nakrętka rozpylacza
- Cewka elektromagnetyczna wraz twornikiem
- Zespół zaworu
Na usługi udzielamy dwuletniej gwarancji, co jest wynikiem bardzo wysokiej jakości wykonanych prac i doświadczenia załogi.
Więcej informacji i zapytania pod numerem tel:
+48 502 430 150 lub + 48 512 179 332
Email: serwis@hoffman.auto.pl
Wtryskiwacze dzielą się w zależności od szczegółowej budowy, zastosowania i ciśnienia systemowego. Dla przykładu, wtryskiwacze firmy Bosch są podzielone na: CRI 1.0 ciśnienie 1350 bar CRIN1 ciśnienie 1350 bar CRI 2.0 ciśnienie 1450 bar CRI 2.1 ciśnienie 1600 bar CRI 2.2 ciśnienie 1600 bar CRIN2 ciśnienie 1600 bar CRIN3 ciśnienie 1800 bar CRI 3-16 (lub CRI 3.0) ciśnienie 1600 bar CRI 3-18 (lub CRI 3.2) ciśnienie 1800 bar CRI 3-20 (lub CRI 3.3) ciśnienie 2000 bar CRI 3-16 (lub CR 3.0) ciśnienie 1600 bar CRIN4 HADI (nowy Mercedes Actros) CRI 3-22 ciśnienie 2200 bar CRI 3-24 ciśnienie 2400 bar Zazwyczaj typy CRI są stosowane w pojazdach osobowych, oraz małych dostawczych, a wtryskiwacze CRIN w pojazdach użytkowych o większej pojemności , oraz ciężarówkach, koparkach, ciągnikach rolniczych. Działanie wtryskiwacza CR, elektromagnetycznego.
Paliwo pod wysokim ciśnieniem, ustalonym względem obrotów i obciążenia silnika wpływa poprzez króciec dopływowy do korpusu wtryskiwacza. Poprzez kanały dolotowe przedostaje się do rozpylacza, oraz otworem bocznikowym do kanału zaworze głównym (rozprowadzenie paliwa jest widoczne na rysunku obok). Ciśnienie paliwa w górnej i dolnej części wtryskiwacza jest takie samo, więc rozpylacz jest zamknięty.
W momencie kiedy cewka zostaje uruchomiona, podnosi się twornik cewki, a poprzez niewielki kryzowany otwór następuje upuszczenie ciśnienia paliwa w górnej części. To powoduje różnicę ciśnień w obu komorach, i wyższe ciśnienie unosi igłę rozpylacza, wraz z tłokiem zaworu. Następuje wtryśnięcie paliwa do komory silnika. Cewka zostaje wyłączona, zawór zamyka się i ciśnienie w komorach zostaje wyrównane. Iglica przy pomocy sprężyny zamyka wypływ paliwa z otworów rozpylacza.
Cykl ten oczywiście jest opisem podstawowym działania wtryskiwacza, a jeden cykl pracy silnika może pomieścić kilka cykli pracy wtryskiwacza, w tym dawkę pilotażową itp.
Aby uzyskać więcej cykli pracy, firma Bosch, Delphi, Siemens, Denso wprowadziły wtryskiwacze z elementem piezoelektrycznym.
Element piezoelektryczny jest szybszy w swoim działaniu, a to przekłada się na możliwość wykonania więcej cykli w jednym cyklu pracy silnika (do 5 cykli, w przypadku Delphi do 7 cykli). Sama zasada działania wtryskiwacza elektromagnetycznego i piezoelektrycznego jest w założeniach bardzo podobna, jednak w budowie są różnice. Taka główna widoczna różnica to: wtryskiwacz elektromagnetyczny ma zabudowaną cewkę w górnej części korpusu, a element piezoelektryczny jest wbudowany wewnątrz wtryskiwacza (wyjątkiem mogą być wtryskiwacze Delphi, które cewkę mają wbudowaną w korpus, podobnie jak w piezoelektrycznych).
Wtryskiwacze piezoelektryczne potrzebują wyższego napięcia do wyzwolenia, sięgającego w przypadku Bosch-a do 160 V, a w przypadku Delphi jeszcze więcej.
Wszystkie wtryskiwacze należy testować w warunkach wysokiej czystości. Należy przed zamontowaniem na stół probierczy oczyści wstępnie, w tym w myjce ultradźwiękowej, aby zanieczyszczenia i nagary z korpusu, lub rozpylacza nie przedostały się do układu pomiarowego ponieważ niewątpliwie go uszkodzą.
Przykłady uszkodzeń zaworu wtryskiwacza elektromagnetycznego – zanieczyszczone paliwo, lub bardzo długi przebieg.
Przykłady niektórych wtryskiwaczy naprawianych w naszej firmie i ich zastosowania:
0433171679 MERCEDES ATEGO, AXOR, CITARO, TOURINO, VARIO
0433171699 REANULT KERAX, PREMIUM, DISTRIBUTION, LANDER, ROUTE
0433171831 MANN TGA, TGS
0433171939 MANN LION’S, TGA, TGS, TGX
0433175271 AGRALE-DEUTZ, FORDCARGO, DONGFENG KING LONG, IVECOEUROCARGO,
NEFAZ NEFTEKAMSK, NEWHOLLAND, PAZ PAVLOVO, VOLKSWAGEN
0 433 175 321 RENAULT MAGNUM
0 433 175 395 MERCEDES VITO, SPRINTER
0 433 171 963 RENAULT MIDLUM II, PREMIUM II DIST, VOLVO- FE 240, 280, 260, 300, 320, 340.
FL-240, 260, 280, 290, 320
0 433 171 111 VASSALI, VOLVO PENTA TD
0 433 171 159 MAN – M2000,M2000M EVOLUTION
0 433 171 165 CASE, KAELBLE-GMEINDER, SCANIA
0 433 171 174 KASSBOHRER – S250 SPEZIAL, MAN – F90/U90, F90/M90/U90
0433171206 HALLA HEAVY INDUSTRY, HYUNDAI, KOMMATSU, SAMSUNS HEAVY INDUSTRY
0433171214 MAN- F90/U90, F2000, F90
0433171221 SCANIA
0433171231 RENAULT- MESSENGER, IVECO – DAILY40-10 TURBO 4X4
0433171241 VOLVO – BM, PENTA
0433171251 DEUTZ
0433171525 DEUTZ – 2,7 1,4 2,0
0433171257 DEUTZ 3,2 4,8
0433171273 SCANIA
0433171298 KASSBOHRER, MERCEDES- BENZ, TOURISMO, SETRA
0433171299 KASSBOHRER, MERCEDES- BENZ, TOURISMO, SETRA
0433171326 MAN – F90/U90, F2000, E2000, F90
0433171329 DEUTZ
0433171366 RENAULT – KERAX, PREMIUM DISTRIBUTION, PREMIUM ROUTE, ARES 380
0433171394 MAN – F2000, E2000
0433171398 SCANIA
0433171414 MAN – F2000, E2000
0433171432 VOLVO
0433171434 SCANIA
0433171435 CUMMINS, CASE FIAT — ALLIS, MASSEY- FERGUSON, NEW HOLLAND
0433171450 MERCEDES – ACTROS
0433171465 DAF – 85CF, 95XF
0433171947 IVECO – EUROCARGO, VERTIS
0433175015 FOTON AUMAN, SHANGI DELONG 9.7D
0433175062 RENAULT – MAGNUM, MACK TRUCK
0433175164 MERCEDES – A160, A170
0433175173 VOLVO – B7L, B7R, FM7, FM7290, FM7310
0433175175 ALFA ROMEO, FIAT – BRAVA, BRAVO, MAREA, MARENGO, MULTIPLA, LANCIA – KAPPA, LYBRA
0433175196 CIROEN – BERLINGO, EVASION, JUMPY, XANTIA, XSARA PICASSO, FIAT- SCUDO, ULYSSE, LANCIA – ZETA, PEUGEOT – 206,306,406,806,EXPERT.
PARTNER, CHEVROLET – TRACKER, SUZUKI – GRAND, VITARA
0433175203 CITROEN – JUMPER, FIAT – DUCATO, DUCATO CARGO, DUCATO COMBINATO,
DUCATO MAXI CARGO, DUCATOMINIBUS, DUCATO MULTI, IVECO -CITYCLASS,
DAILY, SCUDATO, TURBODAILY, PEUGEOT – BOXER, RENAULT – MASCOTT 0 433 175 271 AGRALE – DEUTZ – MA, MT, DONGFENG – KING LONG, IVECO
170E, 240E, CC170, EUROCARGO, NEFAZ NEFFEKAMSK – 5297,5299,
NEW HOLLAND – T7060, PAZPAVLOVO – 3237
0433175272 CITROEN – C8, EVASION, JUMPY, PEUGEOT – 806,807,EXPERT
0433175278 OPEL – MOVANO, RENAULT – AVANTIME, MASTER
0433175297 FIAT – DUCATO, IVECO – DAILY
0433175298 MERCEDES – SPRINTER, SPRINTERJAMES COOK
0433175308 PEUGEOT – 206,307, CITROEN -C2,C3,XSARA
0433175314 MERCEDES – E200,E220,E270
0433175321 RENAULT – MAGNUM
0433175327 NISSAN – INTERSTAR 2.2,2.5, OPEL – MOVANO. RENAULT – MASTER
0445110485, 0445 110 652, EJBR02301Z
0445124015 Iveco Stralis (pompowtryskiwacz 0414703004) i Pompa CPN5S2 – 0445020195 – Iveco Stralis
Paliwo zanieczyszczone mechanicznie. Drobne mikroskopijne zanieczyszczenia stałe, powodują systematyczne zwiększone tarcie pomiędzy elementami współpracującymi. Po pewnym czasie na tłoku i w cylindrze następuje widoczne zmatowienie, co zmierza ku nieszczelności zaworu.
Paliwo zanieczyszczone chemicznie, widać na cylindrze zaworu ciemny żółtawy nalot. Taki nalot pojawia się także przy niewłaściwym składzie i proporcjach paliwa organicznego – biopaliwa.
Wtryskiwacze piezoelektryczne i elektromagnetyczne szybkiej reakcji naprawiane w naszej firmie:
0445116001 (rozpylaczF00VX30026, PF00VX30026) zastosowanie: BMW 120, 320, 520, X3 2,0D
0445117021, 0445117022, 0445117076 (rozpylacz F00VX40066, PF00VX40066) zastosowanie: AUDI A4-A8 Q7 3.0 TDI, PORSCHE Cayenne, Porsche Panamera 3.0, VOLKSWAGEN Touareg 3.0 TDI
0445116024 (rozpylacz F00VX30041, PF00VX30041) zastosowanie: BMW 120, 320, 325, 330, 520, 525, 530, 740, X1, BMW X3, X5, X6, 2.0 d, 3.0 d
0445110368, 0445110369, 0445110646, 0445110647 (wtryskiwacz elektromagnetyczny szybkiej reakcji) zastosowanie: Audi 2.0TDI, Seat, Skoda, VW 2,0 TDI