W latach dziewięćdziesiątych na rynku pojawiły się dwusprężynowe wtryskiwacze, które dzięki dwustopniowemu otwarciu mogły wyeliminować stukową pracę bezpośredniego wtrysku paliwa, oraz poprawić możliwości ekologiczne silnika.
Wraz z zastosowaniem systemów common rail taki układ został wyeliminowany, jednak jest on do 2006 roku spotykany w samochodach Mitsubishi Pajero i innych modelach tej marki. Stosowany jest wraz z pompą typu VRZ, np. o numerach 109144-3062.
Wtryskiwacz ten jest bardzo trudny w diagnozowaniu i tylko specjalistyczne firmy mogą wykonać jego test używając urządzeń badających pierwszy i drugi stopień otwarcia iglicy wtryskiwacza. Jeśli posiadasz błędy związane z nierównomiernymi obrotami, szarpaniem podczas przyśpieszania, brak mocy to mogą być uszkodzone wtryskiwacze.
Często wstępne sprawdzenie na tradycyjnym próbniku nie jest w stanie ustalić stanu wtryskiwacza.
Możesz kupić nowy wtryskiwacz: www.esklep.hoffman.auto.pl
Zastosowanie wtryskiwacza zexel: 105118-7834
MITSUBISHI PAJERO III (V7_W, V6_W) 3.2 Di-D
MITSUBISHI PAJERO III Canvas Top (V6_W, V7_W) 3.2 D 4WD (V78W, V68W)
Numery: ME203961 – Mitsubishi, 105118-7834 Zexel, 9430613989 Bosch, 457 Z 48-4411
Pompy wtryskowe Mitsubishi:
109144-3051, 109144-3050, 109144-3052, 109144-3053, 109144-3060, 109144-3061, DMX070040, DMX070040, 109144-3062, 479778-6420, 109144-3050, DMX070043, ME204338, ME994986, ME190711
Rozpylacze:
9 432 610 005 NP-DN30SDN180 MITSUBISHI, MD603630 – CANTER 2.3, GALANT 2.3 TD, L300 2.3, PAJERO 2.3 TD
Wtryskiwacz Mitsubishi – Zexel – demontaż na części składowe