Naprawiamy i regenerujemy wtryskiwacze:
– piezolektryki
– common rail
– dwusprężynowe
Nowoczesne silniki diesla posiadają wtryskiwacze piezoelektryczne
Współczesne auta muszą sprostać wielu wymaganiom współczesnego świata, w tym ekologii i niskiemu zużyciu paliwa. Powinny posiadać wysoką moc i dynamikę przy oszczędnym zużyciu paliwa i nie stanowić obciążenia dla środowiska. Na światowym rynku jest kilka poważnych firm produkujących systemy wtrysku diesla. Najbardziej wyróżniają się firmy Delphi (Lucas, CAV), Siemens i Bosch, gdzie ta ostatnia jest największym z producentów diesla. Od połowy lat dziewięćdziesiątych wtryskiwacze Common Rail stosowano do coraz to większej ilości odbiorców samochodów osobowych, ciężarowych, ciągników rolniczych, oraz urządzeń budowlanych i koparek. Bosch będąc innowacyjnym twórcą techniki motoryzacyjnej oraz liczącym się na rynku dostawcą części samochodowych, wprowadza do diesla najnowsze rozwiązania techniczne. Takim właśnie rozwiązaniem jest zastosowanie w systemie wtrysku diesla wtryskiwaczy piezoelektrycznych. Dzięki takim rozwiązaniom system jest jeszcze bardziej sprawniejszy niż dotychczasowe wtryskiwacze indukcyjne. Różnica wtryskiwaczy indukcyjnych od piezoelektrycznych to bardzo krótki okres reakcji na impuls elektryczny ze sterownika silnika. Ponadto ciśnienie wtrysku paliwa dochodzi do 2000 barów, a zmniejszenie średnicy otworków rozpylacza poprawia rozpylenie całej strugi paliwa, zmniejszając głębokość penetracji, a przy tym nie powoduje wzrostu dymienia.
Naprawa wtryskiwaczy piezoelektrycznych przez Auto Serwis Hoffman
- Firma Bosch wprowadziła na rynek także urządzenia do naprawy wtryskiwaczy piezoelektrycznych. Jedno z urządzeń to stół probierczy EPS 708, który posiada nasza firma i na którym dokonujemy pełnej analizy wtryskiwaczy różnych firm, w tym wtryskiwacze Bosch, Siemens, Denso, Delphi. Oprócz pełnej analizy stół probierczy bosch-a umożliwia nam nadanie indywidualnego kodu wtryskiwacza potrzebnego do zakodowania go w silniku. Jest to najnowsze urządzenie pozwalające także na naprawę i pełny test pomp CR typu CP1, CP3 i CP4 i CP1H
Ogólna zasada działania wtrysku diesla typu Common Rail
- Common Rail oznacza „wspólną szynę“. W wyniku ciągłego pompowania paliwa do wspólnej szyny rozdzielaczowej (akumulatora ciśnieniowego) wysokie ciśnienie stale utrzymywane jest na bardzo odpowiednim poziomie, dzięki czemu paliwo jest gotowe do zasilania wszystkich cylindrów. Wtrysk realizowany jest przy ciśnieniu dochodzącym do nawet do 2000 barów we wtryskiwaczu. Można go podzielić na kilka faz (np. wtrysk pilotujący, wtrysk właściwy, dotrysk), co zapewnia idealny przebieg procesu spalania. Common Rail optymalizuje proces spalania, poprawia kulturę pracy silnika i obniża poziom zanieczyszczeń.
Pojazdy z nowoczesnymi systemami Common Rail w tym z wtryskiwaczami piezoelektrycznymi:
- Volkswagen LT • Vw Passat • Mercedes Sprinter • Mercedes Actros 125 • Mercedes AXOR • Mercedes Atego • Mercedes ECONIC 1824 LL i 1829 LL • Mercedes Zetros 1833 A 4×4 • Mercedes Zetros 2733 • Unimog Mercedes U20 • Unimog Mercedes U400 • Unimog Mercedes U500 • Unimog Mercedes U4000 • Mercedes Citaro autobus • Mercedes Capacity autobus • Mercedes Conecto autobus • Mercedes Travego autobus • Mercedes Turismo autobus • Mercedes Tourino • Mercedes Citaro autobus • Mercedes Integro autobus • Mercedes Intouro autobus • Mercedes Viano trend • Mercedes CLS 250 CDI • Mercedes CLS 350 CDI • Mercedes E 200 CDI • Mercedes E300 CDI • Mercedes G 350 • Mercedes GLK 220 CDI, 200 CDI, 350 CDI • Mercedes S, SL, SLK 300CDI, 350 CDI, 450 CDI • BMW 320, 520 • Opel Vivaro 2.0 CDTI • Opel Vivaro 2.5 CDTI • Opel Combo 1,3 CDTI • Opel Combo 1,7 CDTI ECOTEC • Opel Corsa Van 1.3 CDTI • Opel Corsa Van 1.7 CDTI Ecotec • Opel Movano 2.3 CDTI • Opel Insignia 2,0 CDTI • Opel Astra 1.3 CDTI • Opel Astra 1,7 CDTI • Opel Meriva
Gdzie działamy?
- Rzeszów, Mielec, Dębica, Krosno, Tarnobrzeg, Stalowa Wola, Przemyśl, Sanok, Jasło, Pilzno, Tarnów