Bosch posiada zestaw urządzeń do diagnostyki samochodów elektrycznych, oraz do serwisowania baterii samochodów elektrycznych i hybrydowych.
Do głównego nurtu diagnostyki elektryków są wliczone trzy nowe urządzenia Bosch, do testowania oraz skoordynowanego ładowania i rozładowywania modułów akumulatorów wysokonapięciowych. Urządzenia są przenośne i pozwalają diagnozować stan naładowania, a zarazem ogólny stan akumulatorów trakcyjnych w pojazdach elektrycznych. Do kompletu jest także wskazany tester diagnostyczny KTS, wraz z oprogramowaniem ESI Tronic Evolution. Od 2024 roku KTS posiada możliwość zdalnej diagnozy, gdzie w dowolnym warsztacie można wykonać diagnostykę przy bezpośredniej pomocy specjalisty w centrali Bosch. Diagnostyka i aktualizacje są wykonywane na oryginalnym oprogramowaniu producenta pojazdu.
Wyrównywacz ogniw HV do równoważenia poszczególnych ogniw w akumulatorze
Urządzenie do balansowania i korekcji ogniw HV diagnozuje odchylenia napięcia i może je kompensować poprzez równoważenie poszczególnych ogniw. Może być również używany do wyrównywania napięcia po wymianie poszczególnych ogniw, jeśli jest to konieczne. Urządzenie działa przy niskim napięciu i niskim natężeniu prądu, zapewniając niezależną kontrolę wyrównania każdego podłączonego ogniwa, precyzyjnie konfigurując ogniwa do tego samego poziomu napięcia aż do 0,001 V. Prowadzi użytkowników przez poszczególne kroki operacyjne za pomocą 10-calowego ekranu dotykowego i zawsze wyświetla dane testowe w czasie rzeczywistym. Następnie automatycznie generuje raport z testu. Korektor ogniw HV obsługuje testy ładowania, rozładowywania i wyrównywania dla wszystkich popularnych akumulatorów litowo- i niklowo-metalowo-wodorkowych w pojazdach elektrycznych. Kilka funkcji ochronnych zapewnia bezpieczne wyrównywanie ogniw akumulatora.
Tester szczelności HV układu chłodzenia akumulatorów
Istotnym elementem pojazdów elektrycznych jest prawidłowe chłodzenie zespołu elektrycznego. Taki system jest narażony na usterkowość i rozszczelnienie nawet w przypadku niewielkiego uderzenia obudową akumulatorów lub podczas napraw. Test szczelności można wykonać testerem firmy Bosch. Urządzenie to wykorzystuje ciśnienie powietrza do sprawdzenia stanu nieszczelności akumulatora wysokiego napięcia i wykluczenia nieszczelności w obudowie akumulatora i powiązanym obwodzie chłodzenia akumulatora. Można go również użyć do zdiagnozowania, czy woda przedostała się do układu napędowego. Elastyczny i dostosowujący się wąż służy do wywierania ciśnienia na poszczególne komponenty. Po osiągnięciu docelowego ciśnienia jest ono utrzymywane, podczas gdy tester nieszczelności niezależnie wykonuje wykrywanie nieszczelności. Urządzenie obsługuje zarówno testy niskociśnieniowe, jak i wysokociśnieniowe z maksymalną dokładnością, do 0,00001 bara (1Pa).
Ładowarka do diagnostyki, ładowania i rozładowywania modułów akumulatorów
Ładowarka Bosch HV diagnozuje stan naładowania akumulatora wysokiego napięcia pojazdów elektrycznych i wykonuje odpowiednie działania w celu jego poprawy. Ogólna wydajność akumulatora ulega pogorszeniu, jeśli napięcie między poszczególnymi modułami akumulatora różni się zbyt mocno. Ładowanie i rozładowywanie poszczególnych modułów wyrównuje napięcia w modułach. Urządzenie wykonuje ładowanie i rozładowywanie przy wysokim napięciu i wysokim natężeniu prądu, aby skutecznie doprowadzić moduł akumulatora do idealnego stanu naładowania. Oprócz prac diagnostycznych i konserwacyjnych akumulatora HV, urządzenie może być również używane podczas wymiany poszczególnych modułów, na przykład tak, aby stan naładowania był taki sam w starych i nowych modułach. Urządzenie nadaje się zarówno do regularnego ładowania przechowywanych modułów, jak i do obniżania poziomu naładowania modułów. Na przykład podczas przygotowywania modułów do transportu może doprowadzić je do określonego stanu naładowania. Wyposażone w wysoki poziom ochrony bezpieczeństwa urządzenie monitoruje napięcie, prąd ogniw i temperaturę do 24 grup ogniw jednocześnie. Nową ładowarką modułów HV można sterować za pomocą 10-calowego ekranu dotykowego. Wyświetla ona wszystkie dane testowe w czasie rzeczywistym i podsumowuje je w raporcie z testu.